Page 92 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 92
μ Page 3
ADV ΜΑΙΟΣ 2012:Layout 1 3/5/2012 10:17
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ θιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του
RO-PAX FERRY ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς. Το
H Saronic Ferries ανακοίνωσε τη συνεργασία της συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε
με την C-Job Naval Architects για την ανάπτυξη 21 εκατ. ευρώ και καλύφθηκε με ίδια κεφάλαια
του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού/οχη- και τραπεζικό δανεισμό.
ματαγωγού πλοίου στην Ελλάδα. Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης
Το ηλεκτροκίνητο ferry θα συνδέει τον Πειραιά με αισθητικής πλοία έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα
την Αίγινα και το Αγκίστρι και αναμένεται να εντα- χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τις προσφερό-
χθεί στον στόλο της εταιρείας το 2026. μενες υπηρεσίες που παρέχουν στους πάνω από
Αυτή είναι η πρώτη κίνηση προς τον στόχο της 3 εκατ. επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις
Saronic Ferries να λειτουργεί αποκλειστικά έναν γραμμές του Αργοσαρωνικού. Με τη δρομολόγησή
στόλο πλοίων μηδενικών εκπομπών έως το 2040 τους θα αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα για τους
σε όλους τους προορισμούς της. προορισμούς του Αργοσαρωνικού.
Το πλοίο αυτό, όπως και τα αδελφά του, έχει
μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορ-
τίο, ολικό μήκος 36 μ., πλάτος 9,7 μ. και μετα-
φορική ικανότητα 150 επιβατών. Νωρίτερα μέσα
στον Ιούνιο η Attica Group είχε ανακοινώσει
την παραλαβή του Aero 2 Highspeed.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΔΥΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ
ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ MSC
Την Τετάρτη 6 Ιουλίου, η Explora Journeys,
θυγατρική της MSC, ανακοίνωσε πως ανέθεσε
παραγγελία για δύο πολυτελή κρουαζιερόπλοια
κατανάλωσης υδρογόνου, που θα ναυπηγηθούν
από τη Fincantieri S.p.A. Με τη συγκεκριμένη
παραγγελία, ο στόλος της Explora Journeys θα
αριθμεί έξι κρουαζιερόπλοια.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Cruise Division της
MSC, Pierfrancesco Vago, τόνισε ότι η εταιρεία
διαμορφώνει τον στόλο για το μέλλον, αξιοποιώ-
ντας τις σημερινές τεχνολογίες και παρακολουθώ-
ντας τις μελλοντικές. Επιπλέον, πρόσθεσε πως, για
να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση της ναυτιλια-
κής βιομηχανίας, πρέπει να υπάρξει συμβολή από
κάθε εμπλεκόμενο μέρος μέσω της επένδυσης
στην Έρευνα και Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Τα
δύο νεότευκτα θα παραδοθούν το 2027 και το
2028 αντίστοιχα.
ATTICA GROUP: ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ECO RO-RO ΣΤΟΝ ΣΤΟΛΟ
ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΡΙΩΝ ΤΗΣ GRIMALDI
ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ CATAMARAN Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου Ro-Ro από το
Η Attica Group, μέλος του Ομίλου Marfin κινεζικό ναυπηγείο Jinling ανακοίνωσε πρόσφατα
Investment Group, ανακοίνωσε την παραλαβή η Grimaldi. O λόγος για το «Eco Mediterranea»,
του νεότευκτου catamaran Aero 3 Highspeed το δέκατο από τα δώδεκα πλοία που παρήγγειλε
στις 13 Ιουλίου, που ναυπηγήθηκε στα ναυπη- η Grimaldi και ανήκουν στη σειρά GG5G. Το
γεία Brødrene Aa της Νορβηγίας. Το εν λόγω πλοίο φέρει την ιταλική σημαία, έχει μήκος 238
catamaran ολοκληρώνει την παραγγελία τριών μ., πλάτος 34 μ., ενώ η επιχειρησιακή του ταχύ-
υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Aero Catamaran, τητα ανέρχεται σε 20,8 κόμβους.
τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Χάρη στις προηγμένες τεχνολογικές λύσεις
Αργοσαρωνικού στις αρχές Αυγούστου. που διαθέτει, το «Eco Mediterranea» έχει τη
Οι συνδέσεις που θα καλύψουν είναι εκείνες του δυνατότητα, με την ίδια κατανάλωση καυσίμων
Πειραιά με την Αίγινα, το Αγκίστρι, τον Πόρο, την –συγκριτικά με τα προηγούμενης γενιάς Ro-Ro
Ύδρα, τις Σπέτσες, την Ερμιόνη και το Πόρτο πλοία–, να πετύχει μείωση κατά 50% των εκπο-
Χέλι, με έως 17 καθημερινά δρομολόγια, αντικα- μπών CO₂.
92