Page 89 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 89

Tankers, σχολίασε ότι η νέα συνεργασία στη διαχείριση πλοίων είναι ένα βήμα προς
            την ενίσχυση του στόλου ανοξείδωτου χάλυβα και για την πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση
            των πελατών της Aurora Tankers.

            MPC Container Ships: Συμφωνία
            για την εξαγορά της Songa Container

            Η νορβηγική εταιρεία διαχείρισης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων MPC Container
            Ships ΑSA (MPCC), σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ανακοίνωσε τη σύναψη συμ-
            φωνίας εξαγοράς των μετοχών της έτερης νορβηγικής εταιρείας Songa Container
            AS (Songa) αντί συνολικού τιμήματος $210,25 εκατ.
            Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ο στόλος της Songa θα αποτελείται από
            έντεκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των οποίων η μέση χωρητικότητα
            ανέρχεται στα 2.250 TEUs, ενώ η μέση ηλικία στα 11,9 έτη. Εννέα εξ αυτών είναι
            εξοπλισμένα με scrubbers, ενώ τρία φέρουν ice-class και ως εκ τούτου είναι κατάλ-
            ληλα για την εξυπηρέτηση του εμπορίου της Βαλτικής.
            Ο διευθύνων σύμβουλος της MPCC σχολίασε πως η εν λόγω συναλλαγή υποστη-
            ρίζεται από την ισχυρή πίστη της εταιρείας στις βιώσιμες προοπτικές της αγοράς
            εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και την επιθυμία της να επωφεληθεί από το σημαντι-
            κό κενό μεταξύ της αξίας των περιουσιακών στοιχείων και των ναύλων. Ειδικότερα,
            η δομή της συναλλαγής δημιουργεί άμεσο και αυξητικό αντίκτυπο στα κέρδη της
            MPCC, σε μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων που συνεχίζει να ενισχύεται συνεχώς.
            Με την εν λόγω συναλλαγή, η MPCC στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της ως
            κορυφαίου ενδοπεριφερειακού παρόχου χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων,
            με τον στόλο να περιλαμβάνει 75 πλοία συνολικής χωρητικότητας 158.000 TEUs.
            Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η συναλλαγή θα προσδώσει σημαντική κλίμακα και έσο-
            δα στην MPCC σε μια χρονική στιγμή που η αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι
            ιδιαίτερα ισχυρή, με τους ναύλους, τη διάρκεια των ναυλώσεων και τις αξίες των
            περιουσιακών στοιχειών να ενδυναμώνονται σε συνεχή βάση.
            Σε pro forma επίπεδο, η MPCC αναμένει ότι τα έσοδα από τις ναυλώσεις του
            συνόλου του στόλου της θα κυμανθούν μεταξύ των $290 εκατ. και $315 εκατ., ενώ
            αντίστοιχα το EBITDA αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ των $170 εκατ. και $180
            εκατ. κατά το τρέχον οικονομικό έτος.
            Με βάση το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο ναυλώσεων και δεδομένου ότι οι ανα-
            νεώσεις των ναυλώσεων θα αντικατοπτρίζουν τις υφιστάμενες ευνοϊκές συνθήκες
            της αγοράς, το ΕBITDA της MPCC θα μπορούσε να ξεπεράσει τα $350 εκατ. το
            2022, με τα $70-75 εκατ. εξ αυτών να προέρχονται από τον στόλο της Songa. Με
            βάση τις ίδιες παραδοχές, για το 2023 το ΕBITDA θα μπορούσε να ξεπεράσει τα
            $450 εκατ., με τα $80-90 εκατ. να προέρχονται από τον στόλο της Songa.
            Τέλος, αναφορικά με την εκτέλεση της συναλλαγής, τα δύο μέρη έχουν συμφωνή-
            σει την καταβολή $115 εκατ. σε μετρητά (μέρος των οποίων θα αξιοποιηθεί για την
            αναχρηματοδότηση του χρέους της Songa), ενώ το υπόλοιπο του τιμήματος θα
            διακανονιστεί μέσω της έκδοσης νέων μετοχών ύψους $48 έως $50 εκατ.

            Eastern Pacific Shipping: Ντεμπούτο στα car carriers

            Στην πρώτη της παραγγελία για πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων στα κινεζικά ναυπη-
            γεία China Merchants Jinling προχώρησε η Eastern Pacific Shipping.
            Η συμφωνία περιλαμβάνει τη ναυπήγηση τεσσάρων car carriers διπλού καυσίμου,
            ενώ υπάρχει και η option ναυπήγησης επιπλέον δύο τέτοιων πλοίων. Τα υπό κατα-
            σκευή πλοία θα έχουν μήκος 199,9 μ., πλάτος 38 μ. και θα μπορούν να μεταφέρουν
            7.050 αυτοκίνητα.
            Τα δύο μέρη δεν έχουν αποκαλύψει το ύψος της συμφωνίας, ούτε το έτος παρά-
            δοσης των νεότευκτων. Τα πλοία θα καταναλώνουν και LNG για την πρόωσή τους,
            στο οποίο η Eastern Pacific Shipping ποντάρει πολλά για την επίτευξη των περι-
            βαλλοντικών της στόχων.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94