Page 125 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 125

στη Βαλτική Θάλασσα, πραγματοποιώντας το  τελέσει σημείο αναφοράς για μελλοντικά έργα
                                δρομολόγιο μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Βοθνι-  τόσο εντός των ΗΠΑ όσο και διεθνώς. Μαζί με
                                ακού Κόλπου. Τα συστήματα κατανάλωσης μεθα-  τους μελλοντικούς μας εταίρους, έχουμε πραγ-
                                νόλης του πλοίου πρόκειται να αναπτυχθούν από  ματοποιήσει ένα όνειρο πολλών ετών του ναυ-
                                τις MAN Energy Solutions, Hyundai Engine and  τιλιακού κλάδου, να αφήσουμε πίσω τα δισδιά-
                                Machinery (κύρια μηχανή) και Hyundai HiMSEN  στατα τυπωμένα σχέδια και να προχωρήσουμε
                                (ηλεκτρομηχανές) σε συνεργασία με τις Hyundai  στην επόμενη γενιά παραγωγής πλοίων. Στον ABS
                                Mipo και Maersk. Το πλοίο θα φέρει τη σημαία  είμαστε υπερήφανοι που συνεισφέρουμε στο να
                                της Δανίας και θα είναι ταξινομημένο στον ABS.  ξεκλειδώσουμε αυτή τη δυνατότητα αλλά και που
                                Η Henriette Hallberg Thygesen, CEO of Fleet  ηγούμαστε πραγματικά στον κλάδο σε αυτόν τον
                                & Strategic Brands στην A.P. Moller-Maersk,  τομέα, παρέχοντας για ακόμα μία φορά τα πλεο-
                                ανέφερε σχετικά: «Το πρωτοποριακό αυτό  νεκτήματα της ψηφιακής ταξινόμησης. Τα πλεο-
                                containership δείχνει ότι οι κλιμακούμενες λύσεις  νεκτήματα που παρουσιάζονται είναι σημαντικά,
                                για την αντιμετώπιση της πρόκλησης περί μεί-  και είμαστε αισιόδοξοι πως, μόλις η βιομηχανία
                                ωσης των εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου  αναπτύξει τις κατάλληλες υποδομές ώστε τα ναυ-
                                είναι ήδη διαθέσιμες σήμερα. Από το 2023 θα  πηγεία να μπορούν να διαχειριστούν τα 3D σχέ-
                                διαθέτουμε πολύτιμη εμπειρία στο κομμάτι της  δια, ο τρισδιάστατος σχεδιασμός θα αποτελέσει
                                διαχείρισης  των  containerships  του  μέλλοντος,  την προεπιλεγμένη προσέγγιση».
                                προσφέροντας παράλληλα στους πελάτες μας
                                υπηρεσίες μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα και βοη-  Το πρώτο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων
                                θώντας έτσι στην απανθρακοποίηση των αλυσί-  που θα παράγει στρώμα φυσαλίδων για τη
                                δων εφοδιασμού τους».                   μείωση των εκπομπών
                                Οι ΗΠΑ καινοτομούν στον τομέα           Η εταιρεία Vale προχώρησε στην εγκατάσταση
                                του 3D σχεδιασμού πλοίων                ενός συστήματος αερολίπανσης στο κατηγορίας
                                                                        Guaibamax και  χωρητικότητας  325.000  τόνων
                                Ξεκίνησε πρόσφατα η ναυπήγηση του πρώτου  φορτηγό της πλοίο «Sea Victoria». Το σύστημα
                                αμερικανικού εμπορικού πλοίου το οποίο θα  αερολίπανσης, το οποίο παρέχει η αγγλική εται-
                                έχει  σχεδιαστεί,  κατασκευαστεί  και  πιστοποιη-  ρεία Silverstream, θα χρησιμοποιεί δέκα αεροσυ-
                                θεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά διαδικασί-  μπιεστές που θα είναι εγκατεστημένοι στο κατά-
                                ες τρισδιάστατης σχεδίασης, στο πλαίσιο ενός  στρωμα του πλοίου και θα τροφοδοτούν με αέρα
                                έργου  στο  οποίο συμμετέχουν  οι  ABS,  Robert  είκοσι  συσκευές  οι οποίες  θα  βρίσκονται  κάτω
                                Allan Ltd. (RAL), Signet Maritime Corporation  από το κύτος του πλοίου και θα παράγουν ένα
                                (Signet) και η Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολι-  στρώμα φυσαλίδων.
                                τειών (USCG).                           Οι φυσαλίδες ελαττώνουν την τριβή ανάμεσα
                                Σχεδιασμένο από τη RAL, το Advanced  στο κύτος του πλοίου και το νερό, μειώνοντας
                                Rotortug® (ART), το οποίο πρόκειται να χρη-  έτσι την κατανάλωση καυσίμου και ως αποτέ-
                                σιμοποιηθεί για να συνοδεύει πλοία και υπερά-  λεσμα και τις παραγόμενες εκπομπές. Το «Sea
                                κτιες κατασκευές στο λιμάνι του Corpus Christi,  Victoria» αποτελεί το πρώτο πλοίο μεταφοράς
                                θα λάβει Πιστοποιητικό Επιθεώρησης από το  μεταλλευμάτων στον κόσμο το οποίο χρησιμο-
                                USCG και θα ταξινομηθεί στον ABS. Το εν λόγω  ποιεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
                                ρυμουλκό, το οποίο θα διαχειρίζεται η Signet, θα  Σύμφωνα με τη Vale, εφόσον η συγκεκριμένη
                                αποτελεί το πρώτο εμπορικό πλοίο στην ιστορία  τεχνολογία δοκιμαστεί με επιτυχία στο «Sea
                                των ΗΠΑ το οποίο θα έχει κατασκευαστεί χρη-  Victoria», θα μπορούσε να εγκατασταθεί στη
                                σιμοποιώντας αποκλειστικά τρισδιάστατα μοντέ-  συνέχεια και στα υπόλοιπα πλοία του στόλου
                                λα, τόσο στη φάση του σχεδιασμού του όσο και  της εταιρείας που χρησιμοποιούνται για τη μετα-
                                κατά την κατασκευή όλων των δομών αυτού.  φορά μεταλλευμάτων. Ο Rodrigo Bermelho,
                                Ο καθαρά τρισδιάστατος σχεδιασμός μειώνει  τεχνικός διευθυντής της Vale, αναφέρει: «Συντη-
                                τόσο το κόστος όσο και τον απαιτούμενο χρόνο,  ρητικές εκτιμήσεις δείχνουν πως η χρήση του
                                προσφέροντας καλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ  συστήματος μπορεί να αποφέρει μείωση της
                                όλων των ενδιαφερόμενων μερών κατά τη διάρ-  κατανάλωσης καυσίμου κατά περίπου 5-8%, με
                                κεια των φάσεων σχεδιασμού, πιστοποίησης και  πιθανή μείωση της τάξης του 4,4% στις ετήσιες
                                κατασκευής, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια.  εκπομπές της Vale που αφορούν το κομμάτι της
                                Ο Christopher J. Wiernicki, Chairman, President  μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος».
                                και CEO του ABS, ανέφερε σχετικά: «Το συγκε-  Η  υιοθέτηση  της  τεχνολογίας  αερολίπανσης
                                κριμένο επίτευγμα-ορόσημο πρόκειται να απο-  αποτελεί μέρος του προγράμματος Ecoshipping,
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130