Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 124
Τεχνολογία
& Ναυπηγική
Καινοτόμες λύσεις αιολικής ενέργειας τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά για εμπορικά
για την πρόωση εμπορικών πλοίων πλοία, επιδιώκεται η επέκτασή της σε κρουαζιε-
ρόπλοια αλλά και σε άλλους τύπους πλοίων, ανά-
Οι εταιρείες Alfa Laval και Wallenius πρόκειται να λογα με τη ζήτηση.
ιδρύσουν την κοινοπραξία AlfaWall Oceanbird, η Ο Tom Erixon, πρόεδρος και CEO της Alfa Laval,
οποία θα παρέχει καινοτόμες λύσεις πρόωσης, ανέφερε σχετικά: «Η εκπλήρωση της φιλοδοξίας
που θα αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και θα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα
προορίζονται τόσο για εμπορικά πλοία όσο και απαιτεί αρκετές νέες λύσεις. Μέσω της νέας κοι-
για άλλους τύπους πλοίων. Η σχετική συμφωνία νοπραξίας, θα συνδυάσουμε την τεχνογνωσία των
υπεγράφη στις 28 Ιουνίου και στόχος είναι να Alfa Laval και Wallenius, προκειμένου να αναπτύ-
έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του πρώτου ξουμε έναν εντελώς νέο και καινοτόμο τύπο πλοί-
συστήματος της Oceanbird σε πλοίο μέσα στα ου, που θα συνεισφέρει στην επίτευξη των στό-
επόμενα πέντε έτη. χων απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου».
Η AlfaWall Oceanbird θα αναπτύξει τεχνολογίες
πρόωσης που θα τροφοδοτούνται από την αιο- H Maersk ναυπηγεί το πρώτο containership
λική ενέργεια και θα μπορούν να εγκατασταθούν κατανάλωσης μεθανόλης ουδέτερου
σε κάθε τύπο πλοίου. Η πρώτη εγκατάσταση ισοζυγίου άνθρακα
πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε ένα διατλαντι-
κό πλοίο μεταφοράς οχημάτων χωρητικότητας Οι A.P. Moller-Maersk και Hyundai Mipo
7.000 αυτοκινήτων και με μια μέση ταχύτητα 10 Dockyards υπέγραψαν σύμβαση για τη ναυπήγη-
κόμβων αναμένεται να επιφέρει λιγότερες εκπο- ση ενός πλοίου τροφοδοσίας (feeder vessel), το
μπές έως και κατά 90% σε σχέση με τα περισ- οποίο θα διαθέτει κινητήρα διπλού καυσίμου και
σότερα ενεργειακά αποδοτικά πλοία τού σήμερα, θα χρησιμοποιεί ως καύσιμα είτε μεθανόλη είτε
υποστηρίζοντας έτσι την ενερ- πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Επιμέλεια: γειακή μετάβαση του ναυτιλια- Το μήκους 172 μ. πλοίο θα επιχειρεί για λογαρια-
Νίκος Βεργούνης κού κλάδου. Αν και η εν λόγω σμό της Sealand Europe, θυγατρικής της Maersk,
122