Page 206 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 206
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη ναυ-
τιλία αποτελεί φυσική εξέλιξη. Η τεχνητή
νοημοσύνη βρίσκεται ήδη παντού γύρω
μας, από τις καθημερινές μας εργασίες έως
και τις επιχειρηματικές λειτουργίες.
Θα μπορούσε η τεχνητή νοημοσύνη να στη-
ρίξει τις εργασίες ενός επιθεωρητή, να ανα-
λύσει δομές και εξαρτήματα, να μετρήσει,
να παρακολουθήσει και να παρέμβει στην
Αναμφισβήτητα, η απανθρακοποίηση απόδοση του πλοίου για την εξοικονόμηση
της ναυτιλίας αποτελεί όλο και καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών
περισσότερο ζήτημα της ικανότητας διοξειδίου του άνθρακα; Η απάντηση στο
των παρόχων εναλλακτικών καυσίμων καθένα από αυτά είναι ναι.
να παρέχουν πράσινα προϊόντα Το ερώτημα που φυσικά προκύπτει είναι
σε προσιτές τιμές. πότε, πώς και κατά πόσο. Όπως όλες οι νέες
τεχνολογίες, ο ρόλος του νηογνώμονα είναι
εν μέρει να βοηθήσει τη βιομηχανία να τις
εισαγάγει με τρόπο που να υποστηρίζει την
ασφάλεια και να παρέχει εμπιστοσύνη ότι
η τεχνολογία υποστηρίζει τη δουλειά που
υποτίθεται ότι κάνει.
Επενδύσεις σε νέα καύσιμα και τεχνολογίες ή εστί-
αση στην ενεργειακή αποδοτικότητα του υπάρ-
χοντος στόλου; Τι θα απαντούσατε στο εν λόγω
και επεκτασιμότητας τόσο των καυσίμων δίλημμα;
όσο και των υποδομών. Σε αυτό το σημείο Όπως προαναφέρθηκε, δεν είναι ή το ένα
πρέπει να παρέμβουν οι κυβερνήσεις με ή το άλλο. Θα πρέπει να συνδυαστούν και
προγράμματα ανάπτυξης τεχνολογιών τα δύο για την ενεργειακή μετάβαση της
εναλλακτικών καυσίμων. ναυτιλίας.
Οι διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη
Θεωρείτε ότι επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και στο των μακροπρόθεσμων στόχων απανθρα-
AI θα συμβάλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού κοποίησης είναι ποικίλες. Δεδομένου ότι η
αποτυπώματος της ναυτιλίας; διάρκεια ζωής των πλοίων φτάνει σήμερα
Οι επενδυτικές επιλογές των ναυτιλιακών τα 25 έτη, είναι αρκετά δύσκολο να επιλε-
εταιρειών καθορίζονται από την ισορροπία γεί μια οδός για την επίτευξη αυτών των
μεταξύ της έκθεσης στην αγορά και της μακροπρόθεσμων στόχων, ιδίως για τον
απαίτησης για κανονιστική συμμόρφωση. υπάρχοντα στόλο. Ο ABS έχει συμμετάσχει
Οποιαδήποτε τεχνολογία προσφέρει πλεο- στην παροχή καθοδήγησης για τη στρατη-
νέκτημα και παρέχει ένα μέσο συμμόρφω- γική ενεργειακής μετάβασης σε ναυτιλια-
σης και επίδειξης ηγετικής θέσης θα είναι κές εταιρείες.
ενδιαφέρουσα για κάθε διαχειριστή πλοίων. Το έργο αυτό περιλαμβάνει τη διερεύνηση
Η ψηφιοποίηση έχει ήδη ενσωματωθεί των σημερινών επιδόσεων του στόλου όσον
πλήρως στη ναυτιλιακή βιομηχανία και το αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
ενδιαφέρον για τις εταιρείες που δραστηριο- και τη διερεύνηση ενός ευρέος φάσματος
ποιούνται στον τομέα αυτόν αποδεικνύει ότι βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και
τόσο οι επενδυτές όσο και οι χρήστες βλέ- μακροπρόθεσμων τεχνικών λύσεων, συμπε-
πουν δυνατότητες και πραγματική αξία στις ριλαμβανομένων τεχνολογιών ενεργειακής
λύσεις που μπορούν να προσφέρουν. απόδοσης, λειτουργικής βελτιστοποίη-
Ο κλάδος δεν ήταν ποτέ τόσο διαφανής όσον σης, βιοκαυσίμων, μετασκευών για χρήση
αφορά τα διαθέσιμα δεδομένα, την ανάλυση εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων
και τις επιδόσεις των πλοίων/του στόλου δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του
όσο σήμερα. Σχετικά με τις λειτουργίες των πλοίου. Ο ABS συνεργάζεται στενά με τους
εταιρειών, ο ψηφιακός μετασχηματισμός πελάτες του, διερευνώντας τις προσεγγίσεις
βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και τα οφέλη αξι- πολλαπλών βημάτων για τη μετάβαση της
οποιούνται σε πιο έξυπνες και καθαρές λει- βιομηχανίας προς ένα μακροπρόθεσμο μέλ-
τουργίες. λον μηδενικών εκπομπών.
204