Page 205 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 205

μένες μελέτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση   σουμε τις δυνατότητες των τεχνολογιών βελτίωσης
                    έργων και παρέχουν οφέλη από την κατανόηση της    της ενεργειακής απόδοσης για τη μείωση της συνο-
                    χρήσης των διαθέσιμων επιλογών για την ενίσχυση   λικής κατανάλωσης καυσίμων στον υπάρχοντα στόλο
                    της αποδοτικότητας του στόλου.                    και στα νέα πλοία.
                                                                      Την ίδια ώρα, θα πρέπει να επεκταθεί η χρήση τεχνο-
            Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η πιο σημαντική πρόκληση   λογιών δέσμευσης του άνθρακα σε μεγάλο μέρος
            για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας;                    του στόλου που καταναλώνει πετρέλαιο, μειώνοντας
                    Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι   σημαντικά τις εκπομπές CO2 επί του πλοίου. Όσοι
                    διττή: η παραγωγή, η διανομή και η υιοθέτηση ανανε-  δεν υιοθετούν ή δεν μπορούν να υιοθετήσουν τη
                    ώσιμων καυσίμων, καθώς και η ικανότητα δέσμευσης   συγκεκριμένη τεχνολογία θα πρέπει να στραφούν
                    των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως ότου τα νέα   σε e-diesel ή βιοκαύσιμα μηδενικών εκπομπών.
                    καύσιμα είναι διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα.        Η στροφή από τα συμβατικά πλοία στη ναυπήγηση
                    Η πρόκληση της καθαρής ενέργειας που έχουμε       νεότευκτων ικανών να λειτουργούν με εναλλακτικά
                    μπροστά μας είναι τεράστια, αλλά μπορεί να συνο-  καύσιμα είναι αρκετά διαδεδομένη σε ορισμένους
                    ψιστεί στην ικανότητά μας να μειώσουμε το κόστος   τομείς, με τα containerships, τα car carriers και τα
                    και να αυξήσουμε την αποδοτικότητα σε δύο κρίσιμες   bulkers να πρωτοστατούν. Οι επενδύσεις σε ορισμένες
                    τεχνολογίες: τους ηλεκτρολύτες και τη δέσμευση    τεχνολογίες, ιδίως σε κινητήρες μεθανόλης, είναι τόσο
                    του άνθρακα.                                      γρήγορες, που η πρόκληση είναι η διαθεσιμότητα των
                    Τελικά, η ικανότητά μας να αξιοποιήσουμε την      καυσίμων και όχι η τεχνολογία των κινητήρων.
                    καθαρή ενέργεια για τη διάσπαση του νερού σε οξυ-  Αναμφισβήτητα, η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
                    γόνο και πράσινο υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης, να   αποτελεί όλο και περισσότερο ζήτημα της ικανότητας
                    δεσμεύσουμε αποτελεσματικά το CO2 από τις εκπο-   των παρόχων εναλλακτικών καυσίμων να παρέχουν
                    μπές ορυκτών καυσίμων και να παραγάγουμε μπλε     πράσινα προϊόντα σε προσιτές τιμές.
                    υδρογόνο μέσω της τεχνολογίας δέσμευσης άνθρακα   Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε έναν παγκό-
                    θα είναι οι καθοριστικές προκλήσεις.              σμιο αγώνα δρόμου για τη μείωση του κόστους
                    Έρευνα του ABS καταδεικνύει ότι μπορούμε να φτά-  αναφορικά με την παραγωγή πράσινων και μπλε
                    σουμε σε μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, αλλά,   παραλλαγών εναλλακτικών καυσίμων για την αντι-
                    για να το πετύχουμε αυτό, θα πρέπει να αξιοποιή-  μετώπιση των οριακών συνθηκών διαθεσιμότητας





        ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ


        NEWSLETTER





        Εγγραφείτε δωρεάν και µείνετε ενηµερωµένοι
        για όσα απασχολούν τη ναυτιλιακή βιοµηχανία


















            naftikachronika.gr/newsletter





                                                                                                            203
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210