Page 132 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 132
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Μικρού 52% Μεσαίου 30% Μεγάλου 18%
μεγέθους μεγέθους μεγέθους
Γράφημα 4 από 56%, ενώ οι μεγάλες εταιρείες θα καταγραφεί σημαντική πτώση του
Κατανομή των εταιρειών αποκλειστικής αυξάνονται από 15%. Επιπλέον, ένας ποσοστού που καταλαμβάνουν οι εται-
διαχείρισης tankers βάσει του μεγέθους σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ρείες μικρού μεγέθους.
του στόλου που διαχειρίζονται.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων ληφθεί υπόψη στα tankers είναι οι εται- Οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων είναι, λοι-
από το Greek Shipping Publications. ρείες που διαχειρίζονται small tankers. πόν, συγκριτικά μεγαλύτερες. Το συμπέ-
Πρόκειται για πλοία χωρητικότητας έως ρασμα αυτό δεν προκαλεί έκπληξη,
και 25.000 dwt, τα οποία είναι ευέλι- δεδομένου του ρόλου που το μέγεθος
κτα, όμως είθισται να πραγματοποιούν των εταιρειών δύναται να διαδραματίσει
μικρούς πλόες. Λόγω αυτού, η έκθεσή στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στίβο των
τους στην ανταγωνιστικότητα της διε- tankers.
θνούς αγοράς δεξαμενόπλοιων είναι
περιορισμένη. Εταιρείες πολλαπλών τύπων πλοίων
Υπάρχουν 33 εταιρείες που διαχειρίζο- Στον Πειραιά/Αθήνα βρίσκονται 105
νται αποκλειστικά small tankers. Συνε- εταιρείες διαχείρισης πολλαπλών
πώς, περίπου οι μισές εταιρείες μικρού τύπων πλοίων. Η άνοδος που καταγρά-
μεγέθους οι οποίες διαχειρίζονται απο- φεται σε σύγκριση με την έρευνα του
Γράφημα 5 κλειστικά tankers διαχειρίζονται απο- 2023 (οπότε και υπήρχαν 95 τέτοιες
Κατανομή των εταιρειών διαχείρισης πολλα- κλειστικά small tankers. Εάν εξεταστούν εταιρείες) αντανακλά ότι η διαχείριση
πλών τύπων πλοίων βάσει του μεγέθους του οι εταιρείες που διαχειρίζονται αποκλει- διαφοροποιημένων στόλων αποτελεί
στόλου που διαχειρίζονται.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων στικά δεξαμενόπλοια που δεν ανήκουν μια στρατηγική που ελκύει ολοένα και
από το Greek Shipping Publications. στην κατηγορία των small tankers, περισσότερες εταιρείες.
Μικρού 32% Μεσαίου 39% Μεγάλου 29%
μεγέθους μεγέθους μεγέθους
132