Page 129 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 129
Με την ευγενική χορηγία
18,3%
1% Πολλαπλοί
τύποι πλοίων
LPG carriers
5,9%
Άλλοι τύποι
50,7%
Bulk carriers
Πειραιά και στην Αθήνα καταγράφο- των εταιρειών ανήκει σε ευρύτερους
νται 105 εταιρείες αυτής της κατηγο- ομίλους διαχείρισης πλοίων. Παραμένει
ρίας έναντι 95 το 2023 και 83 το 2022. ωστόσο γεγονός ότι, ακόμα και σε αυτή
Η αύξηση αυτή αντανακλά την επιδί- την περίπτωση, δηλαδή των εταιρειών
ωξη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να που ανήκουν σε ομίλους, η κάθε εται-
συγκροτούν στόλους που παρέχουν τη ρεία διατηρεί την ευθύνη διαχείρισης
δυνατότητα διαχείρισης του κινδύνου των πλοίων της, εστιάζοντας στην ανά-
που δημιουργούν οι διακυμάνσεις στις πτυξη τεχνογνωσίας που ανταποκρί-
διάφορες ναυλαγορές και αντίστοιχου νεται στις ανάγκες του συγκεκριμένου
περιορισμού της εξάρτησής τους από τύπου πλοίων που διαχειρίζεται. Υπάρ-
μία μόνο αγορά. Επιλέγουν, δηλαδή, χουν, δηλαδή, στον όμιλο κοινές εταιρι-
μια εδραιωμένη στρατηγική που έχει κές λειτουργίες, τις οποίες μοιράζονται
στόχο τον περιορισμό του αντικτύπου όλες οι εταιρείες του ομίλου και είναι
της κυκλικότητας των ναυτιλιακών υποστηρικτικές στη διαχείριση πλοίων,
αγορών. όμως η βασική λειτουργία που αναφέ-
Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι η ρεται σε αυτή καθαυτή τη διαχείριση
Γράφημα 1 ανάλυση αφορά αριθμό εταιρειών και των πλοίων οργανώνεται, κατά κανόνα,
Κατανομή των διαχειριστριών εταιρειών όχι ναυτιλιακών ομίλων, στους οποίους αυτόνομα σε κάθε εταιρεία του ομίλου,
σε Πειραιά/Αθήνα βάσει των τύπων πλοίου μπορεί να περιλαμβάνονται περισσό- με βάση την ειδίκευση των πλοίων που
που διαχειρίζονται.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων τερες από μία εταιρείες. Προφανώς, διαχειρίζεται.
από το Greek Shipping Publications. ένας περιορισμένος αριθμός αυτών
129