Page 217 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 217
Επιμέλεια: Mάνος Χαρίτος
Eπικαιρότητα από τον χώρο των αερομεταφορών
ΆΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΒΆΤΙΚΗΣ σύγκριση με το 2022 και αύξηση +3,1%
ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΆ σε σύγκριση με το 2019.
Σε ανοδικούς ρυθμούς κινήθηκε και τον
μήνα Απρίλιο η επιβατική κίνηση στα ΆΕΡΟΣΚΆΦΗ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ,
αεροδρόμια της χώρας, καταγράφοντας ΜΙΆ ΓΕΦΥΡΆ ΥΨΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
αύξηση 20,3% σε σύγκριση με το 2022. ΓΙΆ ΤΗΝ ΆΠΆΝΘΡΆΚΟΠΟΙΗΣΗ
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά H ανάπτυξη αεροσκαφών υδρογόνου
στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αερο- στην Ευρώπη θα χρειαστεί επενδύσεις
πορίας (ΥΠΑ), ο φετινός Απρίλιος κατέ- ύψους 300 δισ. ευρώ, όπως επίσης και
γραψε αύξηση διακίνησης επιβατών κατά την επιβολή ενός φόρου στο συμβατικό
+20,3% σε σύγκριση με το 2022 και κατά jet fuel, διαπιστώνει μια νέα μελέτη,
+15,5% σε σύγκριση με το 2019, καθώς δείχνοντας το μέγεθος της πρόκλησης
το 2023 διακινήθηκαν 4.325.061 επιβά- για τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής
τες, το 2022 διακινήθηκαν 3.595.123 και στην προώθηση των πράσινων αερομε-
το 2019 διακινήθηκαν 3.745.671 επιβάτες. ταφορών.
Για το πρώτο τετράμηνο του έτους στην Η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής
Ελλάδα (Ιανουάριος/Απρίλιος 2023), το αεροσκαφών στον κόσμο, προσβλέπει
σύνολο των διακινούμενων επιβατών στα στη λειτουργία ενός αεροσκάφους κατα-
αεροδρόμια (αφίξεις και αναχωρήσεις νάλωσης υδρογόνου μηδενικών εκπο-
επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) μπών μέχρι το 2035, προειδοποιώντας
έφτασε τα 11.202.130 έναντι 8.096.732 παράλληλα για τον ρυθμό ανάπτυξης της
το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και απαραίτητης υποδομής.
10.430.244 επιβατών το 2019. Από τα Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε από τη
ανωτέρω στατιστικά στοιχεία προκύπτει ΜΚΟ Transport & Environment, δια-
αύξηση επιβατικής κίνησης +38,4% σε πίστωσε ότι το κόστος ανάπτυξης της
σχέση με το 2022 και αύξηση +7,4% σε αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου στην
σχέση με το 2019. Ευρώπη θα ανέλθει σε 299 δισ. ευρώ
Όσον αφορά τα στατιστικά στοιχεία για μεταξύ 2025 και 2050. Το εν λόγω
τις πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις κόστος, κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό,
αεροσκαφών εσωτερικού και εξωτερι- αποτελείται από το κόστος παραγωγής,
κού) Απριλίου 2023, πραγματοποιήθη- υγροποίησης και διανομής πράσινου
καν 36.596 πτήσεις έναντι 34.400 το υδρογόνου.
2022 και 33.727 πτήσεων το 2019, με την Το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας
αεροπορική κίνηση να σημειώνει αύξηση υδρογόνου θα καταστήσει τα αερο-
+6,4%, σε σύγκριση με το 2022, και σκάφη υδρογόνου 8% πιο ακριβά σε
αύξηση +8,5% σε σύγκριση με το 2019. σχέση με τα συμβατικά, εκτός εάν το
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, για 2035 φορολογηθεί η κηροζίνη.
το πρώτο τετράμηνο του έτους (Ιανουά- Ωστόσο, σε περίπτωση που φορολογη-
ριος/Απρίλιος 2023) προκύπτει ότι έγιναν θεί το jet fuel και εισαχθεί μια τιμή για
102.274 πτήσεις το 2023 έναντι 92.563 τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η
το 2022 και 99.164 πτήσεων το 2019, με λειτουργία των αεροσκαφών υδρογόνου
την αεροπορική κίνηση πρώτου τετρα- θα μπορούσε να είναι κατά 2% φθηνό-
μήνου να σημειώνει άνοδο +10,5% σε τερη, σύμφωνα με τη μελέτη.
217