Page 110 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 110

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ


       Ο ΣΤΟΛΟΣ

       ΤΟΥ

       ΠΕΙΡΑΙΑ/ΑΘΗΝΑΣ








                             Tankers





                                                                 Containerships
                                                                                         Άλλου τύπου




                         32%                                      9%                     4%





















        Ο εμπορικός στόλος –εκτός των  ΤΥΠΟΣ ΠΛΟΊΟΥ                   το μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι
        πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας– ο   Η κατανομή του στόλου βάσει του   Panamaxes (907 πλοία – 35% των
        οποίος βρίσκεται υπό την εμπορική  τύπου πλοίου καταδεικνύει  τον  bulk carriers), υπάρχει ισορροπία
        ή/και λειτουργική διαχείριση των  κεντρικό ρόλο της χύδην φορτηγού  μεταξύ  των bulk carriers μικρού
        εταιρειών που είναι εγκατεστημένες   ναυτιλίας στην πλοιοδιαχείριση από   και μεσαίου μεγέθους και των bulk
        στον Πειραιά και στην Αθήνα απαρτί-  τον Πειραιά και την Αθήνα. Πάνω από   carriers μεσαίου και μεγάλου μεγέ-
        ζεται από 5.187 πλοία. Η αθροιστική   οκτώ στα δέκα πλοία είναι είτε bulk  θους. Πιο συγκεκριμένα, το 49% του
        χωρητικότητα των συγκεκριμένων   carriers είτε tankers. Συγκεκριμένα, το   στόλου απαρτίζεται από Handysizes
        πλοίων ανέρχεται σε 437.172.348   49% (2.567) των πλοίων του στόλου   και Handymaxes ενώ το 51% από
        dwt, η μέση ηλικία σε 12,41 έτη και η   είναι bulk carriers και το 32% (1.649)   Panamaxes και Capesizes.
        διάμεσος της ηλικίας σε 12 έτη.   είναι tankers. Τα containerships απαρ-
        Τα συγκεκριμένα πλοία είναι  τίζουν το 9% (469) του στόλου, τα LNG   Δεξαμενόπλοια
        bulk carriers, δεξαμενόπλοια,  carriers το 3% (153), τα LPG carriers   Η συγκεκριμένη ισορροπημένη
        containerships, υγραεριοφόρα και  το 3% (140), ενώ τα πλοία άλλου τύπου   εικόνα του στόλου είναι εμφανής
        πλοία άλλων τύπων, όπως μεταφο-  το 4% (209). Τα συγκεκριμένα ποσο-  και στην περίπτωση των δεξαμενό-
        ράς οχημάτων,  γενικού φορτίου,  στά δεν παρουσιάζουν καμία σημα-  πλοιων: το 50% των tankers είναι
        μεταφοράς ασβεστόλιθου κ.ά.    ντική μεταβολή σε σύγκριση με τα   πλοία μικρής και μεσαίας χωρητικό-
        Συνολικά  τα συγκεκριμένα πλοία  αντίστοιχα στην περσινή έρευνα.  τητας (Small tankers, Handysizes,
        είναι νηολογημένα σε 32 διαφορε-                              MR tankers, Panamaxes), ενώ το
        τικά νηολόγια και έχουν κατασκευα-  Bulk carriers             υπόλοιπο 50% είναι μεσαίας και
        στεί σε τουλάχιστον 33 διαφορετικές   Όσον αφορά συγκεκριμένα τα 2.567   μεγάλης χωρητικότητας (Aframaxes,
        χώρες.                         bulk carriers  του στόλου, παρότι   Suezmaxes, VLCCs).


          108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115