Page 108 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 108

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ













                 33%                          33%                          34%









          Εταιρείες                    Εταιρείες                     Εταιρείες
          μικρού μεγέθους              μεσαίου μεγέθους              μεγάλου μεγέθους

         Γράφημα 5
         Κατανομή των εταιρειών διαχείρισης διαφοροποιημένων στόλων βάσει του μεγέθους τους.
         Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP







          ΕΠΊΧΕΊΡΗΣΕΊΣ ΠΟΥ
          ΔΊΑΧΕΊΡΊΖΟΝΤΑΊ
          ΔΊΑΦΟΡΟΠΟΊΗΜΕΝΟΥΣ
          ΣΤΟΛΟΥΣ
          Η διαχείριση διαφοροποιημένων   το 57% στο 33% και από το 16% στο
          στόλων συνιστά έναν από τους πιο   34% αντίστοιχα). Το εν λόγω εύρημα
          παραδοσιακούς τρόπους  διαχεί-  καταδεικνύει ότι ο παράγοντας
          ρισης κινδύνου που επιλέγουν οι   μεγέθους διαδραματίζει καίριο ρόλο
          ναυτιλιακές εταιρείες: η συμμετο-  αναφορικά με τη δυνατότητα μιας
          χή και η έκθεση στις επικρατού-  επιχείρησης να επιλέξει να διαχει-
          σες συνθήκες πολλαπλών αγορών   ρίζεται πολλαπλούς τύπους πλοίων.
          επιτρέπουν  τον μετριασμό αρνη-  Από τις 95 εταιρείες, οι 81 (85%)
          τικών επιπτώσεων λόγω των συν-  διαχειρίζονται δύο διαφορετικούς
          θηκών μίας αγοράς αλλά την ίδια   τύπους πλοίων, οι 11 (12%) διαχειρί-
          ώρα απαιτεί το κατάλληλα εξειδι-  ζονται τρεις διαφορετικούς τύπους
          κευμένο  εργατικό  δυναμικό  λόγω   πλοίων, ενώ υπάρχει μία εταιρεία
          των  ιδιαζόντων χαρακτηριστικών   που διαχειρίζεται τέσσερις διαφο-
          που διέπουν κάθε αγορά.       ρετικούς τύπους πλοίων και δύο
          Στον Πειραιά και στην Αθήνα βρί-  εταιρείες που διαχειρίζονται πέντε
          σκονται 95 εταιρείες που διαχειρί-  διαφορετικούς τύπους πλοίων.
          ζονται διαφοροποιημένους στόλους,   Παράλληλα, από τις 95 εταιρείες,
          ενώ η κατανομή μεγέθους τους είναι   32 (34%) διαχειρίζονται bulk
          ξεχωριστή: το 33% (31) των συγκε-  carriers και δεξαμενόπλοια, 20
          κριμένων εταιρειών είναι μικρού   (21%) bulk carriers και πλοία άλλου
          μεγέθους και διαχειρίζονται από δύο   τύπου, 16 (17%) bulk carriers και
          έως πέντε πλοία, το 33% (31) είναι  containerships, επτά (7%) δεξαμε-
          μεσαίου μεγέθους και το 34% (33)   νόπλοια και LPG tankers, ενώ πέντε
          είναι μεγάλου μεγέθους.       (5%) bulk carriers, δεξαμενόπλοια
          Σε σύγκριση με το σύνολο των εται-  και containerships. Οι υπόλοιποι
          ρειών, είναι εμφανής η διαφορά όσον   συνδυασμοί  τύπων πλοίων δεν
          αφορά το ποσοστό των εταιρειών  συγκεντρώνουν σημαντικό αριθμό
          μικρού και μεγάλου μεγέθους (από   εταιρειών.


          106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113