Page 92 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 92

ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ


                               στικό, τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο, ενώ  «ΣΦΙΧΤΑΓΚΑΛΙΑΣΜΕΝΕΣ»
         110.000 τ.μ.          αναφέρθηκε και στην τροποποίηση της συμφω-  QATARENERGY ΚΑΙ NAKILAT
         η συνολική            νίας δημοσίου και ιδιώτη το 2021, προκειμένου  ΓΙΑ 25 LNG CARRIERS
         έκταση του            να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεση των έργων   Το Κατάρ συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις προ-
         σταθμού               και των επενδύσεων.                     σπάθειες να καταστεί ξανά κορυφαίος εξαγω-
         διακίνησης            Ο πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας   γέας LNG στις διεθνείς αγορές. Σε αυτό το
         οχημάτων στο          στην Ελλάδα κ. Σιάο Τζουντσένγκ ανέφερε ότι,   πλαίσιο εντάσσεται και η νέα συμφωνία μεταξύ
         λιμάνι του            στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψης του   του ενεργειακού κολοσσού QatarEnergy και
         Πειραιά.              Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα, συμφωνή-  της Nakilat.
                               θηκε η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας   Πιο συγκεκριμένα, η Nakilat επελέγη από την
                               στους τομείς των μεταφορών, της ναυτιλίας, των   QatarEnergy να γίνει η διαχειρίστρια εταιρεία
                               επικοινωνιών, της ψηφιακής τεχνολογίας, των   25 νεότευκτων LNG carriers, ναυλώνοντάς τα
                               οικονομικών, της επιστήμης και της τεχνολο-  σε εταιρείες που σχετίζονται με τον ενεργειακό
                               γίας. Πρόσθεσε μάλιστα ότι, υπό το πρίσμα της   κολοσσό, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η
                               συνεργασίας των δύο χωρών, θα δημιουργηθούν   Nakilat σε ανακοίνωσή της.
                               περισσότερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη του   Επισημαίνεται ότι τα νεότευκτα LNG carriers
                               λιμανιού του Πειραιά. Άλλωστε, όπως ανέφερε,   θα είναι μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.
                               το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένα από τα πιο   και έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν
                               σημαντικά λιμάνια διαμετακόμισης για τα κινε-  σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, στο πλαίσιο του
                               ζικά οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη.  φιλόδοξου σχεδίου της QatarEnergy να επε-
                               Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zeng   κτείνει τον στόλο της.
                               Gang χαρακτήρισε το νέο έργο ορόσημο για   Αξίζει να επισημανθεί ότι  το 2022 η
                               το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τη χώρα,   QatarEnergy υπέγραψε μια σειρά συμφωνιών
                               στον τομέα των μεταφορών.               για τη μακροπρόθεσμη ναύλωση και λειτουργία
                                                                       60 LNG carriers, ενέργεια που εντάσσεται στα
                               ΕΝΤΟΝΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ            μεγαλεπήβολα σχέδια του Κατάρ «North Field
                               ΤΗΣ MAERSK ΓΙΑ ΤΗΝ DB SCHENKER          East and North Field South Expansion Project».
                               Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk επιθυμεί τη
                               διείσδυσή του στον τομέα των logistics, κάτι  ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ
                               που θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες  ΤΗΣ VITOL ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΗ
                               του και θα διατρανώσει τη θέση του σε έναν  ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΝΑΥΛΩΤΗ
                               στρατηγικό τομέα. Πιο συγκεκριμένα, η Maersk   H Vitol ανακοίνωσε, στις 12 Φεβρουαρίου,
                               ενδιαφέρεται για την απόκτηση της γερμανι-  ότι μέλη της οικογένειας Moratti ήλθαν σε συμ-
                               κής διαχειρίστριας εταιρείας σιδηροδρόμων   φωνία για την πώληση του 35% της Saras στη
                               DB Schenker, σύμφωνα δηλώσεις του CEO της   Vitol.
                               δανικής εταιρείας, κ. Vincent Clerc.    H Saras αποτελεί ηγέτιδα εταιρεία στους τομείς
                               Ο κ. Clerc, με αφορμή την ανακοίνωση των οικο-  της βιομηχανίας και της ενέργειας και μεγάλο
                               νομικών αποτελεσμάτων της Maersk, επισήμανε   ναυλωτή για τη διά θαλάσσης μεταφορά υγρών
                               μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία οφείλει να διαφο-  φορτίων. Στα περιουσιακά της στοιχεία συγκα-
                               ροποιήσει τις ροές εσόδων της και η ευκαιρία   ταλέγεται  το μεγαλύτερο διυλιστήριο στη
                               που της δίνει η DB Schenker είναι θελκτική για   Μεσόγειο. Το εν λόγω διυλιστήριο, δυναμικό-
                               την υλοποίηση των στόχων της Maersk.    τητας 300.000 βαρελιών ημερησίως, το οποίο
                               Τονίζεται ότι ο κ. Clerc εξήρε την ανθεκτικό-  βρίσκεται σε στρατηγική θέση σε βιομηχανική
                               τητα του τομέα των μεταφορών στη μετά Covid   περιοχή στη Σαρδηνία, προμηθεύει με προϊόντα
                               εποχή και επισήμανε ότι το ενδιαφέρον για   πετρελαίου την Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.
                               την απόκτηση της DB Schenker πηγάζει από   Η Saras διαθέτει επίσης μια πλήρως ολοκληρω-
                               το γεγονός ότι έτσι θα φέρει αλλαγή στο τοπίο   μένη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
                               των logistics.                          και ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο ανανεώσιμων
                               Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική διαχειρίστρια   πηγών ενέργειας. H Vitol θα καταβάλει 1,75
                               εταιρεία Deutsche Bahn επιθυμεί την πώληση   ευρώ για κάθε μετοχή της Saras.
                               της θυγατρικής της DB Schenker και εκκίνησε τη   Ο κ. Russell Hardy, διευθύνων σύμβουλος της
                               διαδικασία πώλησής της στα μέσα Δεκεμβρίου   Vitol, δήλωσε: «Η δραστηριότητα της Saras είναι
                               του 2023. Συνολικά περίπου 25 εταιρείες –ανά-  άκρως συμπληρωματική με τις βασικές δραστη-
                               μεσά τους η δανική DSV, η ελβετική MSC και η   ριότητες της Vitol. Η συναλλαγή αυτή θα ενισχύ-
                               γερμανική DHL– έχουν εκφράσει ενδιαφέρον   σει την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια και θα
                               για την απόκτηση της Schenker. Το κόστος αγο-  βελτιώσει τον εφοδιασμό ενός βασικού ευρω-
                               ράς της ανέρχεται μεταξύ των 15-20 δισ. ευρώ.  παϊκού ενεργειακού περιουσιακού στοιχείου».


         92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97