Page 146 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 146
Με το βλέμμα του ναυτικού
Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ
του καπτ. Γ. Γεωργούλη
ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΛΌΥ ρευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε
ΤΩΝ ΠΛΌΙΩΝ CONTAINER ΜΕΤΑ σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι
ΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ XΌΥΘΙ ΣΤΗΝ σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό των πλοίων
ΕΙΣΌΔΌ ΣΤΗΝ ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ που άλλαξαν πορεία πριν από την εβδομάδα
των Χριστουγέννων και ισοδυναμεί με περίπου
(Το κείμενο συντάχθηκε στα τέλη του 2023) το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα ταξίδια που περιλαμβάνουν τον περίπλου της
Στα τέλη του 2023, ο μισός στόλος πλοίων Αφρικής μπορεί να διαρκέσουν έως και 25%
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρ- περισσότερο σε σχέση με τη χρήση της Διώ-
χονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και ρυγας του Σουέζ μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
τη Διώρυγα του Σουέζ απέφευγαν τη διαδρομή Αυτά τα ταξίδια είναι πολύ πιο δαπανηρά και
λόγω της απειλής επιθέσεων, σύμφωνα με νέα δύνανται να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές
δεδομένα του κλάδου. για τους καταναλωτές σε οτιδήποτε, από αθλη-
Σύμφωνα με τη Flexport Inc., την πλατφόρμα τικά παπούτσια μέχρι φαγητό και λάδι, εάν τα
της εφοδιαστικής αλυσίδας, 299 πλοία με πλοία συνεχίσουν να αποφεύγουν την είσοδο
χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατ. εμπο- στην Ερυθρά Θάλασσα.
144