Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 156
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΞΗΡΆ BoComm Οι δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης bulk
carriers, βάσει αξίας στόλου (σε δισ. δολάρια).
Leasing
ΦΟΡΤΙΆ Σε παρένθεση εμφανίζεται ο αριθμός των πλοίων.
Πηγή δεδομένων: VesselsValue
Golden
Ocean Group
$3,1 (104)
CDB Leasing
ΒULK CARRIERS
Wisdom
Η υπεροπλία των Ασιατών στα bulk Marine Lines
carriers $2,2 (73)
Με βάση τα δεδομένα της VesselsValue,
η παρουσία των ασιατικών συμφερόντων Pan Ocean
εταιρειών στις δέκα κορυφαίες εται-
ρείες διαχείρισης bulk carriers, βάσει
αξίας στόλου, είναι μεγάλη: οκτώ από
τις δέκα εταιρείες είναι ασιατικών συμ-
φερόντων, ενώ μόλις δύο ευρωπαϊκών.
Ειδικότερα, στην κορυφή βρίσκεται η
COSCO Shipping Bulk, με στόλο 228 $2,8 (122)
πλοίων αξίας $4,7 δισ., ενώ ακολουθεί
η CDB Leasing με 152 πλοία και αξία Nisshin $2,3 (82)
$4,2 δισ. Μια άλλη εταιρεία leasing, η Shipping
BoComm Leasing, ακολουθεί στην τρίτη ICBC
θέση, καθώς διαχειρίζεται στόλο 104 $4,2 (152) Financial
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, αξίας Leasing
$3,1 δισ. Oι ιαπωνικές Nissen Kaiun και COSCO
Nisshin Shipping κλείνουν την πεντάδα Shipping Bulk
με αξία στόλου $2,9 δισ. (89 πλοία) και
$2,8 δισ. (104) αντίστοιχα. Οι Oldendorff
Carriers (7η θέση), γερμανικών συμφε-
ρόντων, με αξία στόλου στα $2,76 δισ.
και η Golden Ocean Group (10η θέση),
νορβηγικών συμφερόντων, με αξία στό- $2,8 (106) $2,5 (86)
λου στα $2,2 δισ., είναι οι μοναδικές που Nissen Kaiun
προσδίδουν έναν ευρωπαϊκό τόνο στην Oldendorff
ασιατική υπεροπλία. Άξια αναφοράς είναι Carriers
η παρουσία τριών εταιρειών leasing στην
κορυφαία δεκάδα, απόρροια του γεγο-
νότος ότι οι εταιρείες αγοράζουν πλοία
και εν συνεχεία τα εκμισθώνουν σε δια-
χειρίστριες εταιρείες που διαθέτουν την
τεχνογνωσία για τη διαχείριση και τη
ναύλωση αυτών των πλοίων. Άλλωστε,
τα σχήματα αυτά έχουν εισέλθει δυνα-
μικά τα τελευταία χρόνια στη ναυτιλιακή
χρηματοδότηση και οι διοικητικές τους $4,7 (228) $2,9 (89) $2,8 (104)
έδρες είναι κυρίως στην Ασία.
156