
Οχηματαγωγό «Αλέξανδρος». Το οχηματαγωγό εκτελούσε τα δρομολόγια της γραμμής Πειραιάς-Σάμος Ικαρία και ανήκε στην εταιρεία «Σαμιακή Ναυτιλιακή» του Νικ. Σούτου (Soutos Ferries). Το «Αλέξανδρος» ήταν ένα πρωτοποριακό πλοίο στην υπηρεσία της ελληνικής Ακτοπλοΐας, την δεκαετία του 1990. Είχε μήκος 106 μέτρα και πλάτος 19, καθώς και σχετικά μικρό βύθισμα, γεγονός που του επέτρεπε να προσεγγίζει σε όλα τα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου και υπό τις πλέον δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Μπορούσε να μεταφέρει 75 φορτηγά αυτοκίνητα και σε ξεχωριστό κατάστρωμα έως και 50 μικρότερα οχήματα, διέθετε δύο υδραυλικούς ανελκυστήρες οχημάτων, ενώ διέθετε ευρύχωρα σαλόνια καθώς και δίκλινες και τετράκλινες καμπίνες. Η υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου έφτανε τα 18 μίλια. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 1273/1031, 15 Ιουνίου 1988]

Το πλοίο Ro-Ro «Alpha Progress» της εταιρείας «Arghiris’ Lines». Στα ναυπηγεία Hyundai της Νότιας Κορέας κατασκευάστηκε, για λογαριασμό της εταιρείας τακτικών γραμμών «Αργύρης Λάινς», το χωρητικότητας 8.538 d.w.t. «Alpha Progress». Το κόστος κατασκευής του πλοίου είχε ανέλθει στα 15 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και ανέλαβε την εκτέλεση δρομολογίων στην γραμμή Αγγλίας-ηπειρωτικής Ευρώπης-Βορείου Αφρικής-Ανατολικής Μεσογείου-Ερυθράς Θάλασσας-Αραβικού Κόλπου. Η «Arghiris’ Lines» υπήρξε δημιούργημα του Κωνσταντίνου Αργύρη, ο οποίος ξεκίνησε την εφοπλιστική του σταδιοδρομία στην Βηρυτό το 1955. Το 1977 η εταιρεία διαχειριζόταν ιδιόκτητο στόλο 7 πλοίων και είχε διακινήσει 30.000 τόνους φορτίου από την Β. Ευρώπη προς τη Μεσόγειο, την Ερυθρά Θάλασσα και τον Αραβικό Κόλπο. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 1030/789, 1 Μαΐου 1978]

Στις 13 Νοεμβρίου του 1954 από τα ολλανδικά ναυπηγεία «Netherland Dry Dock» στο Άμστερνταμ καθελκύστηκε το σούπερ τάνκερ χωρητικότητας 25.200 τόνων «Πρωτεύς» του Μανώλη Κουλουκουντή. Στο πλοίο υψώθηκε η ελληνική σημαία. Ο Μανώλης Κουλουκουντής δήλωσε ότι έπραξε το καθήκον του «ακολουθών το παράδειγμα των προγόνων του, οι οποίοι το 1833 ωδήγησαν από την υπόδουλον τότε Κάσον εις την Σύρον το πρώτον των πλοίον -300 τόνων- δια να το εγγράψουν εις το Ελληνικόν νηολόγιον». Στην τελετή καθέλκυσης παρίστατο και ο Μηνάς Ρεθύμνης. Στην εξέδρα της καθέλκυσης διακρίνεται, τρίτος από αριστερά, ο Μανώλης Κουλουκουντής. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 468/227, 1 Δεκεμβρίου 1954]

Το δεξαμενόπλοιο «Χρυσή» ήταν το πρώτο από μία σειρά 10 ομοιότυπων πλοίων χωρητικότητας 29.500 τόνων, του Οίκου Υιών Π. Γουλανδρή, που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Bethlehem των ΗΠΑ. Το «Χρυσή» μπορούσε να αναπτύσσει επιχειρησιακή ταχύτητα 17,3 κόμβων. Η δύναμη των ατμοστροβίλων ήταν 15 χιλ. ίπποι, ενώ η κατανάλωσή του έφτανε τους 75 τόνους καυσίμου ημερησίως. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 429/188, 15 Απριλίου 1953]

Στις 12 Ιουνίου του 1978 παρουσία της Αικ. Μαζαράκη, κόρης του Π. Καλλιμανόπουλου, παραδόθηκε από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Σασέμπο, το φορτηγό πλοίο τύπου Ro-Ro «Hellenic Explorer», στο οποίο υψώθηκε σημαία ελληνική. Το πλοίο, που ανήκε στην εταιρεία Hellenic Lines του Περικλή Καλλιμανόπουλου, είχε ολική χωρητικότητα 17.700 τόνων, ανέπτυσσε υπηρεσιακή ταχύτητα 20 μιλίων και μπορούσε να μεταφέρει 1.107 εμπορευματοκιβώτια και 1.407 επιβατικά αυτοκίνητα. Ανέλαβε το τακτικό δρομολόγιο από τις ΗΠΑ προς την Ερυθρά Θάλασσα και τον Αραβικό Κόλπο. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 1034/793, 1 Ιουλίου 1978]

Στις 17 Σεπτεμβρίου του 1955 μπροστά σε ένα πλήθος 15.000 ατόμων καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία Τσουρούμι της Γιοκοχάμα στην Ιαπωνία το φορτηγό πλοίο «Νικόλαος Πατέρας». Ανάδοχος του πλοίου, που ύψωσε την ελληνική σημαία, ήταν η σύζυγος του Ιάπωνα πρωθυπουργού, Χατογιάμα. Μάλιστα, για πρώτη φορά στα ιαπωνικά χρονικά πραγματοποιόταν καθέλκυση πλοίου υπό ξένη σημαία με ανάδοχο σύζυγο Ιάπωνα αξιωματούχου. Το πλοίο είχε παραγγελθεί από τον Οίκο «Ν. Ι. Πατέρα Υιοί Ltd.» του Λονδίνου. Η χωρητικότητά του ανερχόταν σε 11.500 d.w., ενώ το μήκος του έφτανε τα 152 μέτρα και το πλάτος του τα 19. Η επιχειρησιακή του ταχύτητα άγγιζε τα 16,5 μίλια. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 289/248, 15 Οκτωβρίου 1955]

Το καλοκαίρι του 1958 καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία της Δουνκέρκης στην Γαλλία το φορτηγό πλοίο «King Minos», το «ωραιότερον και ταχύτερον φορτηγόν ελληνικής πλοιοκτησίας», όπως έγραφαν τα ΝΧ. Η χωρητικότητα του νεότευκτου πλοίου ήταν 14.800 τόνοι d.w. και η υπηρεσιακή ταχύτητά του έφτανε τα 17,5 μίλια. Το πλοίο ανήκε στη ναυτιλιακή εταιρεία του Μάρκου Νομικού. Η τελετή ονοματοδοσίας του πλοίου πραγματοποιήθηκε στην Δουνκέρκη και ανάδοχοι ήταν η κόρη του Μάρκου Νομικού καθώς και ο Έλληνας πρέσβης στην Γαλλία. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 556/315, 1 Αυγούστου 1958]

Την άνοιξη του 1962 παρελήφθη από τον Οίκο Φαφαλιού το φορτηγό πλοίο «Μαρία». Η χωρητικότητα του νεότευκτου πλοίου ήταν 13.665 τόνοι d.w. και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία του Weser στην Γερμανία. Το μήκος του πλοίου ήταν 153,9 μέτρα, το πλάτος 18,6 και βύθισμα 8,8 μέτρα. Η υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, που έφερε στην τσιμινιέρα του το χαρακτηριστικό γράμμα «Φ», έφτανε τα 15 μίλια. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 647/406, 15 Μαΐου 1962]

Στις 7 Μαρτίου 1962 καθελκύστηκε από σκωτσέζικα ναυπηγεία το φορτηγό πλοίο «Margo», χωρητικότητας 13.000 τόνων d.w. Το «Margo» υπήρξε το δέκατο κατά σειρά πλοίο του Ν. Ευσταθίου, το οποίο ναυπηγήθηκε μετά τη λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Στην εικόνα παρουσιάζεται το νεότευκτο φορτηγό καθώς και η ανάδοχος του πλοίου Μαριέττα Ευσταθίου. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 645/404, 15 Απριλίου 1962]

«Melpo Lemos»: στις 15 Οκτωβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε στα ναυπηγεία Weser της Βρέμης η καθέλκυση του τρίτου από τα τέσσερα μαμούθ τάνκερς, τα οποία είχαν παραγγελθεί από τον Κώστα Μιχ. Λεμό. Η χωρητικότητα του «Melpo Lemos» ήταν 250.000 τόνοι, το μήκος του έφτανε τα 347,80 και το πλάτος του τα 51,80 μέτρα, ενώ μπορούσε να αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 16 μιλίων. Ανάδοχος του δεξαμενοπλοίου ήταν η κόρη του Κώστα Μιχ. Λεμού, ενώ στην φωτογραφία διακρίνονται όλα τα μέλη της οικογένειάς του. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 875/634, 15 Νοεμβρίου 1971]

. Το νεότευκτο φορτηγό «Ηλίας Γ. Κουλουκουντής», ένα από τα ωραιότερα αποκτήματα του Εμπορικού Ναυτικού κατά την δεκαετία του 1930, κατά την διάρκεια των δοκιμών του στα ναυπηγεία «Shorth Brothers» στο Sunderland. To πλοίο ήταν τύπου «shelter-deck» και είχε ναυπηγηθεί σύμφωνα με όλους τους αυστηρούς κανονισμούς ναυπήγησης της Βρετανίας αλλά και του Καναδά. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 179, 1 Ιουνίου 1938]

Το σούπερ-τάνκερ «World Sincerity» του Ομίλου Νιάρχου. Το πλοίο ήταν χωρητικότητας 32.650 dwt. Ναυπηγήθηκε τον Δεκέμβριο του 1955 στα σουηδικά ναυπηγεία Kockums. Είχε μήκος 202 μέτρα, πλάτος 26 και ύψος 14 μέτρα. Η ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει έφτανε τα 17,6 μίλια. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 496/255, 1 Φεβρουαρίου 1956]

Στην φωτογραφία απεικονίζεται το φορτηγό πλοίο «Νηρεύς», το οποίο είχε ναυλωθεί από την κυβέρνηση της Ελβετίας ήδη από τις αρχές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και μετέφερε εμπορεύματα για λογαριασμό της τελευταίας. Το «Νηρεύς» φέρει επί των πλευρών του τόσο την ελβετική όσο και την ελληνική σημαία. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 244, 1 Αυγούστου 1945]

«Νικόλας Ι. Γουλανδρής»: το πρώτο ελληνικό δεξαμενόπλοιο μαμούθ, χωρητικότητας 192.800 τόνων dw. Πρώτος πλοίαρχος ήταν ο Ιωάννης Καρασταμάτης ενώ το πλήρωμά του –αμιγώς ελληνικό- αριθμούσε 47 άνδρες. Το πλοίο είχε ολικό μήκος 303 μέτρα , πλάτος 48,16, ύψος 24 και έμφορτο βύθισμα 18,49 μέτρα και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Χιτάτσι στην Οζάκα της Ιαπωνίας. Η υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου έφτανε τους 15,5 κόμβους. [Ναυτικά Χρονικά, αρ. 802/569, 1 Νοεμβρίου 1968]