
Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου.
Τα 41 αυτά πλοία προστίθενται επομένως στον κατάλογο των πλοίων που υπόκεινται σε απαγόρευση πρόσβασης σε λιμάνια και σε απαγόρευση παροχής ευρέος φάσματος υπηρεσιών σχετικών με τις θαλάσσιες μεταφορές. Το μέτρο αυτό αποσκοπεί στο να στοχεύσει δεξαμενόπλοια τα οποία παρακάμπτουν το ανώτατο όριο τιμών του πετρελαίου ή υποστηρίζουν τον ενεργειακό τομέα της Ρωσίας ή τα πλοία που είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού για τη Ρωσία ή εμπλέκονται στη μεταφορά κλεμμένων ουκρανικών σιτηρών και πολιτιστικών αγαθών από την Ουκρανία.
Η απόφαση με την οποία ο συνολικός αριθμός των πλοίων που έχουν χαρακτηριστεί ως «απαγορευμένα» ανέρχεται σε σχεδόν 600 συνδέεται στενά με τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου να προσθέσει στη λίστα κυρώσεων εννέα φυσικά και νομικά πρόσωπα που διευκολύνουν τη λειτουργία του «σκιώδους» στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ