
Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ. τόνους για το 2025, μειωμένος κατά 5% έναντι του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler, η αρνητική αυτή τάση αποδίδεται στη μείωση των εισαγωγών κατά 7% από την Ασία, η οποία συγκεντρώνει το 89% της παγκόσμιας ζήτησης.
Καταλυτικός παράγοντας, η συρρίκνωση των ροών προς τους δύο «γίγαντες» της κατανάλωσης, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Η Κίνα, ο κορυφαίος εισαγωγέας, κατέγραψε πτώση 12%, με τις εισαγωγές να διαμορφώνονται σε 305 εκατ. τόνους, και η Ινδία 3% (157 εκατ. τόνους). Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια της ενίσχυσης της εγχώριας εξόρυξης αλλά και της ραγδαίας διείσδυσης των καθαρών πηγών ενέργειας, με το μερίδιο του άνθρακα στο ενεργειακό αποτύπωμα της Κίνας να υποχωρεί στο ιστορικό χαμηλό του 55,3% και της Ινδίας κάτω από το 70%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μεταβολή της Ινδίας, η οποία, λόγω πλεονάζουσας παραγωγής, προχώρησε στην έκδοση αδειών εξαγωγής. Το γεγονός αυτό αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό και να πιέσει τα περιθώρια κέρδους παραδοσιακών εξαγωγικών χωρών, όπως η Ινδονησία και η Αυστραλία, από τις αρχές του 2026. Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές, τα δεδομένα υποδεικνύουν πιθανή κορύφωση των παγκόσμιων εξαγωγών και μελλοντική συρρίκνωση του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ του Ομίλου ΛΑΜΨΑ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Elatos…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ