
Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν, με σημαντικό αποτύπωμα στις παραγγελίες για τα «πατροπαράδοτα» bulk carriers και tankers. Δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv αποτυπώνουν τη δραστηριότητα που καταγράφηκε στην πρωτογενή αγορά κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025.
Bulk carriers
Το 2025, ο αριθμός των νέων παραγγελιών για bulk carriers διαμορφώνεται στις 281, εκ των οποίων οι 90 αφορούν Panamaxes, οι 72 Handymaxes, 66 παραγγελίες αφορούν Handysizes, 49 Capesizes και, τέλος, 4 small bulkers.
Με αυτές τις προσθήκες, ο αριθμός των υπό παραγγελία bulk carriers (orderbook) διαμορφώνεται στα 1.393 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 116,66 εκατ. dwt. Ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, το orderbook των bulk carriers σε όρους χωρητικότητας αντιστοιχεί στο 11%. Σημειώνεται ότι, από τις συνολικά 1.393 παραγγελίες, οι 162, ήτοι το 12%, προέρχονται από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Δεξαμενόπλοια
Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, φέτος προστέθηκαν τουλάχιστον 258 νέες παραγγελίες στο orderbook. Το ενδιαφέρον για τα VLCCs διαγράφεται ιδιαίτερα έντονο, καθώς, με 60 νέες παραγγελίες, αποτελούν τη δημοφιλέστερη επιλογή των πλοιοκτητών για το 2025. Ακολουθούν τα Suezmaxes με 57 παραγγελίες, τα MR2s με 44, τα Aframaxes με 22, τα Handies με 17 και τα Panamaxes με 6 παραγγελίες. Επιπροσθέτως, στο βιβλίο των παραγγελιών προστέθηκαν 52 small tankers.
Ως συνέχεια, το orderbook αριθμεί 1.238 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια άνω των 10.000 dwt, συνολικής χωρητικότητας 118,64 εκατ. dwt. Ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, το orderbook, σε όρους χωρητικότητας, διαμορφώνεται στο 16,7%. Αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή των Ελλήνων πλοιοκτητών στη δραστηριότητα των παραγγελιών, καθώς αντιπροσωπεύουν κατά προσέγγιση το ένα τέταρτο των παραγγελιών. Πιο αναλυτικά, οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σήμερα στις 302, ήτοι περίπου το 24% του συνόλου.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…

Την επικείμενη λειτουργία δύο νέων λιμένων βαθέων υδάτων έως το 2028 ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξοπλισμού του Μαρόκου, Nizar Baraka, με στόχο να επαναλάβει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ