
Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό φεγγάρι. Σε αυτό το πλαίσιο φρενίτιδας παραγγελιών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο και οι συμφωνίες διαδέχονται η μία την άλλη, χαρακτηριστικό του θετικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά, όπου τα δεξαμενόπλοια έχουν και πάλι την τιμητική τους.
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με δεδομένα της ναυλομεσιτικής G. Moundreas (στοιχεία έως 4 Δεκεμβρίου), η Laskaridis Maritime, συμφερόντων του κ. Αθανασίου Λασκαρίδη, τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 115.000 dwt έκαστο. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli και αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2027.
Το ίδιο ναυπηγείο εμπιστεύτηκε και η Minerva Marine, με επικεφαλής τον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, για τη ναυπήγηση ενός δεξαμενόπλοιου 115.000 dwt. Το νεότευκτο έχει προγραμματιστεί προς παράδοση τους πρώτες μήνες του 2027.
Tέλος, η Latsco, με επικεφαλής τον κ. Πάρη Κασιδόκωστα, ενεργοποίησε το δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα δύο πλοία στα ναυπηγεία K Shipbuilding, το οποίο περιλαμβανόταν στην προηγούμενη παραγγελία της προ περίπου δύο μηνών. Πρόκειται για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 50.000 dwt έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…

Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από…

Η Ινδία έχει θέσει ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας να εγκαθιδρυθεί ως μια υπολογίσιμη «δύναμη» στον κλάδο του ναυπηγικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τοπικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ