
Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για κυριαρχία στην εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, τον Οκτώβριο, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας ανέκαμψαν έντονα, με περίπου 40,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 15,6% σε ετήσια βάση. Αν και οι αποστολές είχαν μειωθεί ελαφρώς τον Σεπτέμβριο, η πρόσφατη ανάκαμψη υποδηλώνει την επάνοδο των εξαγωγών.
Σε ό,τι αφορά την Αυστραλία, ενώ οι όγκοι αυξάνονται βραχυπρόθεσμα, οι εκτιμήσεις εξακολουθούν να δείχνουν μια μέτρια πορεία ανάπτυξης για τους όγκους εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της τα επόμενα χρόνια, της τάξεως του 1,4%. Η Αυστραλία παραμένει ο κυρίαρχος, χαμηλού κόστους προμηθευτής της Κίνας, αλλά η ανταγωνιστική της θέση αμφισβητείται όλο και περισσότερο, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε επίπεδο συγκέντρωσης της προσφοράς.
Το Simandou διαθέτει παραγωγική ικανότητα 130 εκατ. τόνων, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί εντός 30 μηνών. Σύμφωνα με τη Rio Tinto, τα τέσσερα blocks του Simandou αναμένεται να παραγάγουν 22-24 εκατ. τόνους το 2025 και έως 60 εκατ. τόνους το 2027. Αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη για 20-22 επιπλέον Newcastlemaxes/Capesizes ήδη από το επόμενο έτος, σύμφωνα με την Howe Robinson. Η συμμετοχή της Κίνας στο έργο είναι έντονη. Κρατικές επιχειρήσεις, όπως οι Baowu, Chinalco και China Railway Construction Corp., διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη χρηματοδότηση του ορυχείου.
Η μακροοικονομική κατάσταση της Κίνας παραμένει ο σημαντικότερος κίνδυνος για την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, ακόμα και με την προσθήκη επιπλέον προσφοράς. Ο τομέας των ακινήτων, που ιστορικά αποτελεί τον μεγαλύτερο μοχλό της ζήτησης, συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των κατασκευαστών και της υποτονικής πώλησης γης, περιορίζοντας την ανάκαμψη της κατανάλωσης χαλυβουργικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, οι χαλυβουργίες λειτουργούν με μικρά ή αρνητικά περιθώρια κέρδους, ενώ οι δημογραφικές πιέσεις και η μειωμένη ζήτηση των νοικοκυριών οδηγούν σε σταθεροποίηση των πωλήσεων αυτοκινήτων, συσκευών και μηχανημάτων, επηρεάζοντας αρνητικά την κατανάλωση χαλυβουργικών προϊόντων και περιορίζοντας το δυναμικό ανάπτυξης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος.
Πηγή: Allied
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…

Με ένα ακόμη ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει και η εφετινή χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ