
Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για κυριαρχία στην εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, τον Οκτώβριο, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας ανέκαμψαν έντονα, με περίπου 40,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 15,6% σε ετήσια βάση. Αν και οι αποστολές είχαν μειωθεί ελαφρώς τον Σεπτέμβριο, η πρόσφατη ανάκαμψη υποδηλώνει την επάνοδο των εξαγωγών.
Σε ό,τι αφορά την Αυστραλία, ενώ οι όγκοι αυξάνονται βραχυπρόθεσμα, οι εκτιμήσεις εξακολουθούν να δείχνουν μια μέτρια πορεία ανάπτυξης για τους όγκους εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της τα επόμενα χρόνια, της τάξεως του 1,4%. Η Αυστραλία παραμένει ο κυρίαρχος, χαμηλού κόστους προμηθευτής της Κίνας, αλλά η ανταγωνιστική της θέση αμφισβητείται όλο και περισσότερο, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε επίπεδο συγκέντρωσης της προσφοράς.
Το Simandou διαθέτει παραγωγική ικανότητα 130 εκατ. τόνων, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί εντός 30 μηνών. Σύμφωνα με τη Rio Tinto, τα τέσσερα blocks του Simandou αναμένεται να παραγάγουν 22-24 εκατ. τόνους το 2025 και έως 60 εκατ. τόνους το 2027. Αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη για 20-22 επιπλέον Newcastlemaxes/Capesizes ήδη από το επόμενο έτος, σύμφωνα με την Howe Robinson. Η συμμετοχή της Κίνας στο έργο είναι έντονη. Κρατικές επιχειρήσεις, όπως οι Baowu, Chinalco και China Railway Construction Corp., διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη χρηματοδότηση του ορυχείου.
Η μακροοικονομική κατάσταση της Κίνας παραμένει ο σημαντικότερος κίνδυνος για την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, ακόμα και με την προσθήκη επιπλέον προσφοράς. Ο τομέας των ακινήτων, που ιστορικά αποτελεί τον μεγαλύτερο μοχλό της ζήτησης, συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των κατασκευαστών και της υποτονικής πώλησης γης, περιορίζοντας την ανάκαμψη της κατανάλωσης χαλυβουργικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, οι χαλυβουργίες λειτουργούν με μικρά ή αρνητικά περιθώρια κέρδους, ενώ οι δημογραφικές πιέσεις και η μειωμένη ζήτηση των νοικοκυριών οδηγούν σε σταθεροποίηση των πωλήσεων αυτοκινήτων, συσκευών και μηχανημάτων, επηρεάζοντας αρνητικά την κατανάλωση χαλυβουργικών προϊόντων και περιορίζοντας το δυναμικό ανάπτυξης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος.
Πηγή: Allied
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στην περαιτέρω ανανέωση κα ενίσχυση του στόλου της προχώρησε η Global Ship Lease, ανακοινώνοντας την απόκτησηη τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 8.600…

Ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Ρωσίας, το οποίο έπλεε από τη Ρωσία στη Γεωργία φορτωμένο με ηλιέλαιο, ανέφερε πως δέχθηκε επίθεση στα ανοικτά των τουρκικών…

Την ετήσια έρευνά της για τις προκλήσεις και τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στην καθημερινότητά τους στα πλοία δημοσίευσε η Mission to Seafarers.…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ