
Καμπανάκι κινδύνου σήμανε για την αυστραλιανή κυβέρνηση πρόσφατη απόφαση της Νότιας Κορέας να κλείσει όλα τα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια άνθρακα έως το 2040. Έτσι, η Καμπέρα καλείται να προετοιμαστεί για μείωση των εξαγωγών θερμικού άνθρακα, αφού ένας από τους κύριους διεθνείς πελάτες της δεσμεύτηκε στην COP30, στη Βραζιλία, ότι θα ενταχθεί στην Powering Past Coal Alliance, μια ομάδα περίπου 60 χωρών και 120 κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών με στόχο την εξάλειψη της χρήσης των ορυκτών καυσίμων.
Ο Υπουργός Κλίματος, Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας, Kim Sung-hwan, δήλωσε ότι αυτή η κίνηση αποδεικνύει τη δέσμευση της χώρας να «επιταχύνει τη μετάβαση σε μια δίκαιη και καθαρή ενέργεια».
Η ασιατική χώρα διαθέτει τον έβδομο μεγαλύτερο στόλο σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα στον κόσμο και είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εισαγωγέας θερμικού άνθρακα στον κόσμο μετά την Κίνα, την Ινδία και την Ιαπωνία, με μερίδιο περίπου 8% στο παγκόσμιο εμπόριο. Ο άνθρακας συμβάλλει περίπου στο 30% της ηλεκτρικής της ενέργειας.
«Η μετάβαση από τον άνθρακα στην καθαρή ενέργεια δεν είναι μόνο απαραίτητη για το κλίμα. Θα βοηθήσει επίσης τόσο τη Δημοκρατία της Κορέας όσο και όλες τις άλλες χώρες να αυξήσουν την ενεργειακή τους ασφάλεια, να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Kim σε ανακοίνωση.
Με τη συμμετοχή της στην Powering Past Coal Alliance, η Νότια Κορέα δεσμεύεται να κλείσει 62 ανθρακωρυχεία, σαράντα εκ των οποίων έχουν ήδη επιβεβαιώσει τις ημερομηνίες κλεισίματος. Η εταιρεία ανάλυσης Kpler εκτιμά ότι η Αυστραλία θα πουλήσει φέτος θερμικό άνθρακα αξίας περίπου 2,3 δισ. δολαρίων Αυστραλίας (1,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στη Νότια Κορέα.
Ο James Bowen, διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας ReMap Research, δήλωσε ότι η απόφαση της Νότιας Κορέας θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα σε ολόκληρη την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
«Για την Αυστραλία, η συνέχιση της εξάρτησης από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελεί μια επικίνδυνη στρατηγική», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν τον κατεξοχήν εξαγωγέα καλαμποκιού, έως και σήμερα για το 2025, σύμφωνα με την AXSMarine. Από την έναρξη του έτους, οι…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για…

Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο…

Η τεχνολογία των Πλωτών Πυρηνικών Μονάδων Παραγωγής Ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPP) εισέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο της Μεσογείου για καθαρή, σταθερή…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Tο Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου και η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για την εκκίνηση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ