
Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο φορτίων. Αντίθετη πορεία προβλέπεται για τα product tankers.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, οι παράγοντες εξασφάλισης της εν λόγω ισορροπίας για τα crude tankers οφείλονται στην αργή ανανέωση του στόλου, στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και στην ανανεωμένη αύξηση του όγκου φορτίων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης δεξαμενόπλοιων προβλέπεται να παραμείνει αμετάβλητη και το 2026, ένεκα κυρίως της χαμηλής ανανέωσης του στόλου. Ωστόσο, το 2027, η αύξηση των παραδόσεων πλοίων από παραγγελίες που είχαν τοποθετηθεί το 2023 και το 2024 αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο της προσφοράς, γεγονός που θα υπερκεράσει τη ζήτηση.
Στον αντίποδα, η αγορά των product tankers αναμένεται να «κλείσει» το έτος με αποδυνάμωση της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης, καθώς ο όγκος των φορτίων εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερος από ό,τι το 2024. Παράλληλα, οι παραδόσεις νεότευκτων έχουν οδηγήσει σε ταχύτερη αύξηση της προσφοράς.
Στο ίδιο μήκος κύματος, με βάση τις προβλέψεις της BIMCO, τα σημάδια δεν είναι ευοίωνα ούτε για το 2026-2027 για τα product tankers. Η αύξηση του στόλου προβλέπεται πως θα οδηγήσει σε αύξηση της προσφοράς κατά 5,5% σε ετήσια βάση τόσο για το 2026 όσο και για το 2027. Δεδομένης της χαμηλής αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, η ζήτηση για τα εν λόγω πλοία δεν αναμένεται να συμβαδίσει με την προσφορά.
Πηγή: BIMCO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ