
Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο φορτίων. Αντίθετη πορεία προβλέπεται για τα product tankers.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, οι παράγοντες εξασφάλισης της εν λόγω ισορροπίας για τα crude tankers οφείλονται στην αργή ανανέωση του στόλου, στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και στην ανανεωμένη αύξηση του όγκου φορτίων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης δεξαμενόπλοιων προβλέπεται να παραμείνει αμετάβλητη και το 2026, ένεκα κυρίως της χαμηλής ανανέωσης του στόλου. Ωστόσο, το 2027, η αύξηση των παραδόσεων πλοίων από παραγγελίες που είχαν τοποθετηθεί το 2023 και το 2024 αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο της προσφοράς, γεγονός που θα υπερκεράσει τη ζήτηση.
Στον αντίποδα, η αγορά των product tankers αναμένεται να «κλείσει» το έτος με αποδυνάμωση της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης, καθώς ο όγκος των φορτίων εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερος από ό,τι το 2024. Παράλληλα, οι παραδόσεις νεότευκτων έχουν οδηγήσει σε ταχύτερη αύξηση της προσφοράς.
Στο ίδιο μήκος κύματος, με βάση τις προβλέψεις της BIMCO, τα σημάδια δεν είναι ευοίωνα ούτε για το 2026-2027 για τα product tankers. Η αύξηση του στόλου προβλέπεται πως θα οδηγήσει σε αύξηση της προσφοράς κατά 5,5% σε ετήσια βάση τόσο για το 2026 όσο και για το 2027. Δεδομένης της χαμηλής αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, η ζήτηση για τα εν λόγω πλοία δεν αναμένεται να συμβαδίσει με την προσφορά.
Πηγή: BIMCO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία των Πλωτών Πυρηνικών Μονάδων Παραγωγής Ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPP) εισέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο της Μεσογείου για καθαρή, σταθερή…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Tο Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου και η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για την εκκίνηση των…

Η νέα έκθεση του Food and Agriculture Organization (FAO) για τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα αποτυπώνει μια εικόνα συγκρατημένης αισιοδοξίας, αλλά και σοβαρών…

Κοινό λιμενικό έργο δρομολογούν η Stena Line και η Associated British Ports (ABP), η μεγαλύτερη διαχειρίστρια εταιρεία λιμένων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συγκεκριμένα, τα δύο…

Σε πολύ υψηλά επίπεδα αναπτύσσεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με τους spot ναύλους να σημειώνουν εντυπωσιακό «άλμα» την περασμένη εβδομάδα και να προσεγγίζουν…

Στο Οικουμενικό Πατριαρχείο έφθασε το μεσημέρι του Σαββάτου ο Πάπας Λέων ΙΔ’, στο πρώτο του αποστολικό ταξίδι από την εκλογή του, σε μία επίσκεψη…

Η Celestyal ολοκλήρωσε την πιο επιτυχημένη σεζόν που έχει καταγράψει ποτέ στη Μεσόγειο και την Αδριατική, με αύξηση 4% στον αριθμό των επιβατών στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ