
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες, καθώς και εκπροσώπους από 20 Πρεσβείες και 41 Ναυτιλιακούς Οργανισμούς, Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Λιμενικές Αρχές. Το Forum επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τον ρόλο του ως πεδίο διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, λύσεων και καλών πρακτικών.


Οι εργασίες άνοιξαν με χαιρετισμούς από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανο Γκίκα, τον Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργο Αλεξανδράτο και τον Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Α.Ε. Fang Qiu. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης ο Πρέσβης του Ηνωμένου Βασιλείου, Α.Ε. Matthew Lodge, ενώ ο Δr. Κυριάκος Σαμπατακάκης, Country Managing Director της Accenture ο οποίος παρουσίασε μία πρωτοποριακή έρευνα για την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ναυτιλία. Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η ομιλία του Lars Rasmussen, Συνιδρυτή του Google Maps, ο οποίος ανέδειξε τον ρόλο του digital mapping, της τεχνητής νοημοσύνης και της συνδεσιμότητας στη ναυτιλία και στο παγκόσμιο εμπόριο.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Forum, οι ηγετικές φωνές του κλάδου της ναυτιλίας συμμετείχαν σε υψηλού επιπέδου συζητήσεις για την απανθρακοποίση, την «έξυπνη» ναυτιλία, το ESG, το ανθρώπινο δυναμικό και τις γεωπολιτικές εξελίξεις.
Η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping Consultants, υπογράμμισε τη διαχρονική δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας, θέτοντας στο επίκεντρο την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τη διεθνή συνεργασία. Παράλληλα, ανέδειξε την πρωτοβουλία YES Tour to Schools, η οποία φέρνει τη ναυτιλιακή εκπαίδευση άμεσα στους μαθητές όλης της Ελλάδας, μετά την εισαγωγη του μαθήματος στο πρόγραμμα εκπαίδευσης εμπνέοντας τη νέα γενιά να ακολουθήσει καριέρα είτε στη θάλασσα, είτε στη στεριά διασφαλίζοντας τη συνέχεια της ελληνικής ναυτοσύνης.


Στην ομιλία της, η Όλγα Μπεζαντάκου, Chief Legal Counsel & COO της Navigator, σημείωσε: «H Navigator Shipping Consultants εκπροσωπεί εδώ και 35 χρόνια με υπερηφάνεια ορισμένες από τις πιο αξιόπιστες και καταξιωμένες Εταιρείες Ρυμούλκησης και Πρακτόρευσης παγκοσμίως, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε περισσότερα από 1.400 εμπορικά λιμάνια και διαθέτουν στόλο άνω των 1.000 ρυμουλκών, διασφαλίζοντας κορυφαία ποιότητα υπηρεσιών, επιχειρησιακή ασφάλεια και ανταγωνιστικό κόστος για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.»
«Η Ελλάδα παραμένει παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και πρωτοστατεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη, ασφαλή και ανταγωνιστική ναυτιλία, όπου η καινοτομία συνυπάρχει με τους ανθρώπους. Η επένδυση σε πράσινα πλοία, λιμάνια και εκπαιδευτικές δομές ενισχύει τόσο τον κλάδο όσο και τη συνοχή και ανάπτυξη των νησιωτικών μας κοινωνιών», υπογράμμισε ο Υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, στην ομιλία που απέστειλε.
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας επισήμανε ότι η πράσινη μετάβαση πρέπει να είναι ρεαλιστική και δίκαιη, διασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας ενώ ταυτόχρονα στηρίζει τις μικρότερες επιχειρήσεις και ενθαρρύνει την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Ο Πρέσβης της Κίνας ανέδειξε τη στρατηγική σημασία της συνεργασίας Ελλάδας–Κίνας στη ναυτιλία, εστιάζοντας σε πράσινες τεχνολογίες, ψηφιοποίηση και «έξυπνα» λιμάνια, ενώ ανέφερε και σημαντικά επιτεύγματα της Κίνας, όπως τον πρώτο ανεφοδιασμό με πράσινη μεθανόλη στη Σαγκάη και την καθέλκυση του πρώτου αυτόνομου ερευνητικού σκάφους. Ο Δρ. Κυριάκος Σαμπατακάκης, τόνισε ότι «Η Ελλάδα διαχρονικά πρωταγωνιστεί στη ναυτιλία, έναν κλάδο που αποτελεί θεμέλιο της οικονομίας και της ταυτότητάς μας. Σήμερα, έχουμε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσουμε και στη νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Η σύνδεση της εμπειρίας της ελληνικής ναυτιλίας με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ψηφιακή επανεφεύρεση του κλάδου διεθνώς.»

Κατά τη διάρκεια του πάνελ «From Oil to Green: Tradition or Transition?», συζητήθηκαν οι πολλές και συχνά σύνθετες προκλήσεις της απανθρακοποίησης, αλλά και το πώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα φορολογικά συστήματα και οι κανονισμοί του ΙΜΟ και της ΕΕ επηρεάζουν τις επιλογές καυσίμων για το μέλλον. Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ναυτιλία έχει αποδείξει διαχρονικά πως μπορεί να προσαρμόζεται και να καινοτομεί. Το κλειδί, όμως, είναι να εκφράζει ενιαία φωνή στη διαμόρφωση πολιτικών — μόνο έτσι μπορούν να ληφθούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις για το σύνολο του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…

Η κυβέρνηση της Τανζανίας ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής του νέου λιμένα Bagamoyo τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας την ενεργοποίηση ενός έργου που είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα…

Ανάκαμψη καταγράφει το διά θαλάσσης εμπόριο λιπασμάτων από το χαμηλό πολλών ετών των περίπου 170 εκατ. τόνων το 2022, λόγω των ρεκόρ υψηλών τιμών…

Η αγορά διαλύσεων παρέμεινε αυτή την εβδομάδα σε υποτονικούς ρυθμούς, με περιορισμένη κινητικότητα και εμφανή επιφυλακτικότητα από πλευράς τελικών αγοραστών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…

Οι εκτεταμένες πλημμύρες στο νότιο τμήμα της Ταϊλάνδης έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις αλλαγές πληρωμάτων στο λιμάνι της Σονγκλά και έχουν επηρεάσει την…

Έντονο ελληνικό χρώμα είχε η καθιερωμένη φετινή τελετή του IMO στο Λονδίνο για την απονομή των ετήσιων βραβείων του Οργανισμού. Ειδικότερα, ο καπτ. Φλούρης…

Η BHP εγκατέλειψε την ύστατη προσπάθειά της να εξαγοράσει την Anglo American, κίνηση που θα ενίσχυε σημαντικά την κυριαρχία της στον χαλκό, μόλις δύο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ