
Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής ο αντίκτυπος ήταν περιορισμένος.
Οι δασμοί που επέβαλε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σε πληθώρα προϊόντων και σε μεμονωμένες χώρες και οι οποίοι άρχισαν να ισχύουν τον Απρίλιο συνέπεσαν με τα κοινά μέτρα για τον πληθωρισμό, που κυμαίνονται μεταξύ 2,5% και 3% φέτος.
Αν και οι οικονομολόγοι δεν προβλέπουν σημαντική αύξηση σε δείκτες όπως ο δείκτης τιμών καταναλωτή, παρ’ όλα αυτά αναμένουν ότι οι δασμοί θα διατηρήσουν αυτούς τους δείκτες σε υψηλά επίπεδα, σε μια περίοδο που διαφορετικά θα παρουσίαζαν πτώση.
Και μπορεί οι επιπτώσεις των δασμών να έχουν μετριαστεί μέχρι στιγμής, καθώς οι εταιρείες δημιούργησαν αποθέματα πριν από την επιβολή των δασμών και απορρόφησαν μέρος του αντικτύπου μέσω της συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους, ωστόσο οικονομολόγοι της Bank of America εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι οι δασμοί έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών καταναλωτή. Με τους δασμούς, η BofA εκτιμά ότι ο πληθωρισμός θα ήταν 2,9% τον Σεπτέμβριο, ενώ χωρίς αυτούς θα ήταν πιο κοντά στο 2,4%. Τα νούμερα είναι παρόμοια με αυτά που ανέφερε ο Πρόεδρος της Fed, Jerome Powell, πρόσφατα.
Αναλυτές της TD Cowen αναφέρουν στο CNBC ότι, ενόψει των εορτών, ο αντίκτυπος θα είναι εντονότερος. Για παράδειγμα, τα χριστουγεννιάτικα δέντρα εισάγονται κατά μεγάλη τους πλειοψηφία από την Κίνα, η οποία έχει βρεθεί στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. «Τα τεχνητά χριστουγεννιάτικα δέντρα αποτελούν ένα σαφές παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα εποχιακά προϊόντα με υψηλούς δασμούς μπορούν να διαμορφώσουν την αντίληψη των καταναλωτών για τον πληθωρισμό», σημειώνουν.
Εάν οι δασμοί είχαν τεθεί σε ισχύ κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2024, οι καταναλωτές θα είχαν δαπανήσει επιπλέον $40,6 δισ., σύμφωνα με εκτιμήσεις της LendingTree.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ