
Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης των εισαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Σεπτέμβριο 2025 ανήλθε στο ποσό των 6.921,4 εκατ. ευρώ έναντι 7.178,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 3,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 187,2 εκατ. ευρώ ή 3,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 201,2 εκατ. ευρώ ή 3,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 4.248,5 εκατ. ευρώ έναντι 4.085,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 46,9 εκατ. ευρώ ή 1,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσιάστηκε μείωση κατά 45,6 εκατ. ευρώ ή 1,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.672,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.092,4 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 13,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση του ελλείμματος κατά 234,1 εκατ. ευρώ ή 10,4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 246,8 εκατ. ευρώ ή 11,1%).
Το 9μηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 60.474,5 εκατ. ευρώ έναντι 63.083,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 1.675,9 εκατ. ευρώ ή 3,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 1.510,9 εκατ. ευρώ ή 3,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 36.060,3 εκατ. ευρώ έναντι 37.844,3 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 776,0 εκατ. ευρώ ή 2,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 825,8 εκατ. ευρώ ή 3,1%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 24.414,2 εκατ. ευρώ έναντι 25.239,0 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 3,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 899,9 εκατ. ευρώ ή 4,4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 685,1 εκατ. ευρώ ή 3,4%).
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…

Μια φιλόδοξη προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους στην παγκόσμια ναυπηγική σκακιέρα επιχειρεί η ιαπωνική βιομηχανία, με αιχμή του δόρατος την Imabari. Η δέσμευση για…

Η ναυτική ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ