
Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’ όλη τη διάρκεια του Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα, δεδομένα της Xeneta υπογραμμίζουν ότι ο δείκτης για τη διαδρομή Άπω Ανατολή – Δυτική Ακτή έχει αυξηθεί κατά 38% από την 1η Οκτωβρίου 2025 και ανέρχεται στα $2.138 ανά FEU. Την ίδια περίοδο, ο αντίστοιχος δείκτης για τη γραμμή Άπω Ανατολή – Ανατολική Ακτή καταγράφει κατά 23%, με τους ναύλους να διαμορφώνονται στα $3.038 ανά FEU. Παράλληλα, η Xeneta εκτιμά ότι οι ναύλοι, τόσο στις διαδρομές εκατέρωθεν του Ειρηνικού, όσο και για τις διαδρομές Άπω Ανατολής – Ευρώπης, θα ακολουθήσουν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου.
Ως συνέπεια της εντυπωσιακής ανόδου που σημειώθηκε στους δείκτες των ναύλων, αναδύεται το εύλογο ερώτημα για το ποια είναι η κινητήρια δύναμη της ναυλαγοράς. Η Xeneta αποδίδει την άνοδο των ναύλων στη μείωση της μεταφορικής ικανότητας από την πλευρά των διαχειριστών της liner ναυτιλίας, προς αποφυγή μιας επικείμενης υπερπροσφοράς. Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος αποτέλεσε τον μήνα με τη λιγότερη «ενεργή» μεταφορική ικανότητα σε γραμμές με ανταπόκριση τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ από τον περασμένο Απρίλιο.
Βέβαια, το γεγονός ότι οι διαχειριστές κατάφεραν με επιτυχία να αποφύγουν βραχυχρόνια τις επιπτώσεις της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας δεν τους επιτρέπει να επαναπαυτούν καθώς πλησιάζει το 2026. Οι εκτιμήσεις για την επέκταση της μεταφορικής ικανότητας κατά το ερχόμενο έτος διαμορφώνονται περίπου στο 3,6%, την ίδια στιγμή που εκτιμήσεις για την αύξηση της ζήτησης αγγίζουν το 3%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…

Καθώς οι διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας εντατικοποιούνται, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος μιας τέτοιας εξέλιξης στη ναυτιλία. Υπό αυτό…

Την επίσημη έναρξη του έργου «Future-Ready Shipping in Africa» ανακοίνωσαν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από…

Έντονη δραστηριότητα καταγράφουν τις τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο μέτωπο των παραγγελιών bulk carriers διαφόρων τύπων. Ηχηρά ονόματα, όπως η Eastmed, η Ocean…

Οι Χούθι θα απελευθερώσουν τους εννέα Φιλιππινέζους ναυτικούς ενός φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε τον Ιούλιο στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Υεμενίτες αντάρτες, ανακοίνωσε σήμερα…

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν απείλησε σήμερα να κόψει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη θάλασσα σε απάντηση στις επιθέσεις με drones σε δεξαμενόπλοια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ