
 
															Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει τροχοπέδη. Τα στοιχεία σκιαγραφούν μια ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα, αφού σχεδόν κάθε πτυχή της ευημερίας των ναυτικών που ερευνήθηκε έχει καταγράψει πτώση στους δείκτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το τρίτο τρίμηνο ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 7,05/10, έναντι 7,54 το προηγούμενο τρίμηνο. Ο δείκτης γενικής ευτυχίας κατέγραψε επίσης πτώση και ανέρχεται πλέον σε 7,04 από 7,31. Η εξέλιξη αυτή συνιστά σημαντική επιδείνωση στην ευημερία των ναυτικών, προκαλώντας ανησυχία για την πορεία των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης στη θάλασσα μετά από μια περίοδο ενθαρρυντικής βελτίωσης το προηγούμενο διάστημα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και με ακόμα μεγαλύτερη πτώση κυμάνθηκε ο δείκτης για τις απολαβές, ο οποίος διαμορφώνεται στο 6,81 από 7,52. Αυτή η σημαντική μείωση αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη απογοήτευση των ναυτικών, που θεωρούν ότι, παρά τις αυξανόμενες ευθύνες τους, τον πληθωρισμό και τις απαιτητικές ιδιαίτερες συνθήκες εν πλω, οι απολαβές παραμένουν στάσιμες. Αν και ορισμένα θετικά σχόλια αναφέρονταν σε «ανταγωνιστικό μισθό» και «μπορώ να καλύψω τις ανάγκες της οικογένειάς μου», η γενική τάση αποκαλύπτει βαθύτερες ανησυχίες.
Ωστόσο είναι ενθαρρυντικό πως ο δείκτης που σχετίζεται με την επαφή με το οικογενειακό περιβάλλον σημείωσε ελαφρά άνοδο στο 7,81 από 7,75. Η ψηφιακή συνδεσιμότητα παραμένει ζωτικής σημασίας για τους ναυτικούς και η βαθμολογία αντικατοπτρίζει τις συνεχείς βελτιώσεις. Το feedback από τους ναυτικούς αποκαλύπτει ότι η συνδεσιμότητα επηρεάζει άμεσα τις οικογενειακές σχέσεις και την ψυχική υγεία των ναυτικών.
Τέλος, πτώση σημείωσαν όλοι οι υπόλοιποι δείκτες για την ποιότητα του φαγητού (7,29 από 7,81), τις δυνατότητες των ναυτικών να παραμένουν υγιείς και σε καλή σωματική κατάσταση (7,09 από 7,82) και την αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος (7,68 από 8,12).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα πλοία, δείγμα της προσαρμοστικότητάς τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Υπό αυτό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ