
 
															Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας εστιάζονται στον αντίκτυπο της εν λόγω εξέλιξης στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν «φωνές» που υποστηρίζουν ότι οι πλοιοκτήτες θα επιβραδύνουν ή θα αποφύγουν τις επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Braemar επικεντρώνεται στην αγορά των containerships, υπογραμμίζοντας ότι πιθανή καθυστέρηση ή ακύρωση παραγγελιών για πλοία εναλλακτικών καυσίμων αναμένεται να αποδειχθεί βραχύβια. Σύμφωνα με την Braemar, οι liner εταιρείες θα συνεχίσουν να ασκούν πιέσεις για την άμεση υιοθέτηση του NZF, που θα επιτρέψει την «καρποφορία» των επενδύσεών τους σε πράσινα πλοία. Για τον λόγο αυτόν, η ακύρωση ή η αναβολή των επενδύσεων σε containerships εναλλακτικών καυσίμων ενδέχεται να μην αποδειχθεί σοφή επιχειρηματική κίνηση, ιδίως τη στιγμή που η υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας ασκεί καθοδικές πιέσεις στα κέρδη των liner εταιρειών.
Επί του παρόντος, τα πλοία με κινητήρες εναλλακτικών καυσίμων ή διπλού καυσίμου καταλαμβάνουν το 56% του orderbook των containerships (σε όρους αριθμού πλοίων). Σε όρους TEUs, τα συγκεκριμένα πλοία αντιστοιχούν στο 77% του orderbook των containerships.
Όπως επισημαίνει η Braemar, η αναβολή της ψήφισης του NZF θα αποτελεί δυνητικά απλώς μια προσωρινή καθυστέρηση στην ενεργειακή μετάβαση του στόλου των containerships. Ως εκ τούτου, η «όρεξη» για πράσινες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσει να ενισχύεται.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ