
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της περιβαλλοντικής και επιχειρησιακής μετάβασης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Anglo-Eastern Univan Group παρουσιάζει το Sustainability and Performance Services (SAPS).
Το SAPS είναι μια ευφυής υπηρεσία που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και τα δεδομένα πραγματικού χρόνου για να προσφέρει βαθιά αναλυτική γνώση πάνω στη λειτουργία των πλοίων. Συνδυάζει δεδομένα πλοίων, καιρικές προβλέψεις, στοιχεία απόδοσης και κατανάλωσης καυσίμου. Έτσι, δημιουργείται ένα ψηφιακό οικοσύστημα που επιτρέπει τη λήψη αποφάσεων με βάση τεκμηριωμένα ενεργειακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Η πλατφόρμα αποτελεί μια άμεση απάντηση στις πολυπλοκότητες που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς συνδέει την επιχειρησιακή αποδοτικότητα με τη συμμόρφωση προς διεθνή και περιφερειακά συστήματα, όπως το EU ETS, το FuelEU Maritime και τον Carbon Intensity Indicator (CII). Η τεχνολογία του SAPS επιτρέπει σε πλοιοκτήτες και ναυλωτές να παρακολουθούν και να προβλέπουν την ενεργειακή απόδοση των πλοίων τους. Ακόμα, να σχεδιάζουν δρομολόγια με βάση σενάρια πρόγνωσης κατανάλωσης και να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στις μεταβαλλόμενες λειτουργικές και κανονιστικές απαιτήσεις.
Με λίγα λόγια, η δυνατότητα του SAPS να διαχειρίζεται το ενεργειακό κόστος και το κόστος κανονιστικής συμμόρφωσης από ένα ενιαίο σύστημα ανάλυσης και ελέγχου προσφέρει στρατηγικό πλεονέκτημα.
Από το 2023 έως το 2025, η Anglo-Eastern εφάρμοσε πιλοτικά την τεχνολογία SAPS σε περισσότερα από 800 πλοία και 46.000 ταξίδια, εκπαιδεύοντας πάνω από 4.300 μέλη πληρώματος στη βελτιστοποίηση λειτουργιών και αναλύοντας περισσότερες από 739.000 αναφορές απόδοσης. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων οδήγησε σε μείωση άνω των 700.000 τόνων εκπομπών CO₂ και εξοικονόμηση περισσότερων από 225.000 τόνων καυσίμων, αποφέροντας συνολική εξοικονόμηση περίπου 135 εκατ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ