
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO V. Group, στην τοποθέτησή του στο πλαίσιο του ετήσιου γενικού συνεδρίου της TEN.
«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς και το ότι το 70% της γης καλύπτεται από τη θάλασσα. Ως απότοκο, παρά τις όποιες γεωπολιτικές αναταράξεις, η ναυτιλία θα συνεχίζει να διακινεί το παγκόσμιο εμπόριο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατό, υπογράμμισε πως κλειδί της επιτυχίας εν μέσω των συνεχόμενων ανακατατάξεων, αποτελεί η ισορροπία μεταξύ πόρων αλλά και καλά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, τόσο σε στεριά όσο και στη θάλασσα.
Στη συνέχεια ο CEO της V. Group, υπογράμμισε την μεγάλη έλλειψη ναυτικών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και η οποία αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.
«Τη δεδομένη στιγμή καταγράφεται έλλειψη 40-50 χιλ. ναυτικών, με τους αριθμούς να πρόκειται να διπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2030», υπογράμμισε.
Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση νέων ανθρώπων στα επαγγέλματα της θάλασσας τόνισε ότι η βιομηχανία, οφείλει να καταστήσει σαφές στους νέους ανθρώπους, ότι μπορούν να σταδιοδρομήσουν με επιτυχία στη θάλασσα και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Σε αυτό το κομμάτι, οφείλουμε να προσπαθήσουμε να στελεχώσουμε τη ναυτιλία με ακόμα περισσότερες γυναίκες, υπογράμμισε. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολύ πιο ελκυστικές βιομηχανίες και οφείλουμε να δώσουμε κίνητρα στους νέους να δραστηριοποιηθούν στο ναυτικό επάγγελμα».
Τέλος, υπογράμμισε πως, σύμφωνα με δεδομένα της V. Group, η Ινδία και οι Φιλιππίνες αναμένεται να αποτελέσουν τη νέα «πηγή» ναυτικών στα χρόνια που έρχονται, αναπληρώνοντας εν μέρει το κενό που έχει δημιουργηθεί από τη Ρωσία, την ίδια ώρα που στην Ευρώπη παρατηρείται γήρανση του εργατικού δυναμικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη είναι εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό άνδρα που έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο με…
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ