
Ένα αισιόδοξο και σαφές μήνυμα απηύθυνε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, στο πλαίσιο του Maritime Cyprus 2025. «Η ναυτιλία διαμορφώνει και θα συνεχίσει να διαμορφώνει το ποιοι είμαστε», ανέφερε μεταξύ άλλων στις εναρκτήριες δηλώσεις του, επιθυμώντας με αυτόν τον τρόπο να υπογραμμίσει τον καθοριστικής σημασίας ρόλο του ναυτιλιακού κλάδου στα ευρωπαϊκά, και όχι μόνο, δρώμενα.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Απ. Τζιτζικώστα, η ευρωπαϊκή ναυτιλία δύναται να καταστεί ακόμα πιο ανθεκτική, ασφαλής, αποδοτική, μα κυρίως ανταγωνιστική. Είναι άξιο αναφοράς ότι, σύμφωνα με δεδομένα που παρέθεσε, το «μερίδιο» της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ‒σε όρους χωρητικότητας‒ στην παγκόσμια αγορά διαμορφώνεται πλέον στο 33,6%, από 38,5% το 2018.
«Αναπτυσσόμαστε, αλλά οι υπόλοιποι αναπτύσσονται με μεγαλύτερο ρυθμό. Οφείλουμε να ευθυγραμμίσουμε την αποανθρακοποίηση με την ανταγωνιστικότητα, μειώνοντας παράλληλα την ψαλίδα με την Κίνα, που πρωτοστατεί». Αυτούς τους στόχους έθεσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος, προκειμένου η Ευρώπη να καταστεί ακόμα πιο ανταγωνιστική.
Σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο Net-Zero Framework, εξέφρασε την απόλυτη πίστη του για συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και του IMO, τονίζοντας ωστόσο ότι οι λύσεις οφείλουν να είναι βιώσιμες, ρεαλιστικές, καθώς και να ανταποκρίνονται στις ανησυχίες των δρώντων της ναυτιλίας. «Η ναυτιλία είναι παγκόσμιο φαινόμενο και το ίδιο θα πρέπει να είναι και οι λύσεις της», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας έτσι τη σημασία ύπαρξης μιας συνολικής λύσης και όχι απλώς περιφερειακών μέτρων.
Στη συνέχεια, ο Απ. Τζιτζικώστας εξήγγειλε ότι το 2026 θα είναι μια σημαντική χρονιά για τις ευρωπαϊκές μεταφορές και τη ναυτιλία, με πλήθος έργων και σχεδιασμών αυτών να δρομολογούνται. Όπως δήλωσε, η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου αντιμετωπίζει άνισο ανταγωνισμό. «Τα ναυπηγεία των χωρών εκτός ΕΕ είναι τουλάχιστον 30-40% πιο φθηνά σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην Κίνα».
Γι’ αυτόν τον λόγο, προανήγγειλε τον σχεδιασμό στρατηγικών που στόχο θα έχουν την αναβίωση εν γένει της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των μεταφορών. Από τις λιμενικές υποδομές μέχρι τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Όπως επισήμανε, οι επενδύσεις που θα χρειαστούν για την τόνωση των υποδομών θα ανέρχονται σε δεκάδες δισεκατομμύρια, επομένως είναι απαραίτητη η σύμπραξη μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου κεφαλαίου.
Τέλος, θέλησε να κλείσει με αποφασιστικό τόνο, αναφέροντας πως η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις. Κατά τον Ευρωπαίο Επίτροπο, η Γηραιά Ήπειρος οφείλει να μάθει από τα λάθη της και να στραφεί προς βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις. Διαφορετικά, είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Ωστόσο, «για εμάς η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τέσσερις χώρες πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτές είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη. Η Κίνα είναι η κυρίαρχη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ