
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025, αλλά -όπως επισημάνθηκε- με «ανορθόδοξο σχεδιασμό» ως προς την εφαρμογή και τον διαμοιρασμό των εσόδων.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και Ανώτατος Διευθυντής Επιχειρήσεων της Celestyal, καπτ. Γιώργος Κουμπενάς, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών τόνισε: «Το τέλος κρουαζιέρας στηρίχθηκε σε παραδοχές που χρήζουν επανεξέτασης, καθώς δεν είναι βέβαιο ότι τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε έργα υποδομών – που αποτελούν το κύριο ζητούμενο».

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη για στοχευμένες επενδύσεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις και για την εκπόνηση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα που αποτελούν προϋποθέσεις για τη διατήρηση και ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας του κλάδου για τη χώρα. «Χωρίς σαφές σχέδιο, δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστικός σχεδιασμός έργων ή σωστή αξιοποίηση πόρων», δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι δεκάδες ελληνικά λιμάνια δέχονται κρουαζιερόπλοια, αλλά τα περισσότερα υστερούν σε υποδομές.
Παράλληλα, ανέδειξε το λιμάνι του Λαυρίου ως «σημαντική εναλλακτική πύλη, που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον Πειραιά, χάρη στην εγγύτητά του τόσο με το αεροδρόμιο όσο και με τις Κυκλάδες».
Επιπλέον, ο καπτ. Κουμπενάς δεν παρέλειψε να αναδείξει τη θετική πορεία του κλάδου, υπενθυμίζοντας ότι το 2024 η Ελλάδα υποδέχθηκε 8 εκατ. κινήσεις επιβατών κρουαζιέρας, ενώ το 2025 αναμένεται αύξηση κατά 10%. Αντίστοιχη άνοδο σημειώνει και η Celestyal, επιβεβαιώνοντας ότι η κρουαζιέρα «πηγαίνει από ρεκόρ σε ρεκόρ», αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις: τις αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Ε.Ε., το υψηλό λειτουργικό κόστος και τις απρόβλεπτες συγκυρίες, όπως η πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη που επηρέασε τις κρατήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ