
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025, αλλά -όπως επισημάνθηκε- με «ανορθόδοξο σχεδιασμό» ως προς την εφαρμογή και τον διαμοιρασμό των εσόδων.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και Ανώτατος Διευθυντής Επιχειρήσεων της Celestyal, καπτ. Γιώργος Κουμπενάς, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών τόνισε: «Το τέλος κρουαζιέρας στηρίχθηκε σε παραδοχές που χρήζουν επανεξέτασης, καθώς δεν είναι βέβαιο ότι τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε έργα υποδομών – που αποτελούν το κύριο ζητούμενο».
Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη για στοχευμένες επενδύσεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις και για την εκπόνηση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα που αποτελούν προϋποθέσεις για τη διατήρηση και ενίσχυση της αναπτυξιακής πορείας του κλάδου για τη χώρα. «Χωρίς σαφές σχέδιο, δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστικός σχεδιασμός έργων ή σωστή αξιοποίηση πόρων», δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι δεκάδες ελληνικά λιμάνια δέχονται κρουαζιερόπλοια, αλλά τα περισσότερα υστερούν σε υποδομές.
Παράλληλα, ανέδειξε το λιμάνι του Λαυρίου ως «σημαντική εναλλακτική πύλη, που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον Πειραιά, χάρη στην εγγύτητά του τόσο με το αεροδρόμιο όσο και με τις Κυκλάδες».
Επιπλέον, ο καπτ. Κουμπενάς δεν παρέλειψε να αναδείξει τη θετική πορεία του κλάδου, υπενθυμίζοντας ότι το 2024 η Ελλάδα υποδέχθηκε 8 εκατ. κινήσεις επιβατών κρουαζιέρας, ενώ το 2025 αναμένεται αύξηση κατά 10%. Αντίστοιχη άνοδο σημειώνει και η Celestyal, επιβεβαιώνοντας ότι η κρουαζιέρα «πηγαίνει από ρεκόρ σε ρεκόρ», αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις: τις αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της Ε.Ε., το υψηλό λειτουργικό κόστος και τις απρόβλεπτες συγκυρίες, όπως η πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη που επηρέασε τις κρατήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ