
Αύξηση στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το 2024, με βάση τις ακτοπλοϊκές κρατήσεις, καταγράφουν τα στοιχεία του Ferryhopper.
Εύκολη πρόσβαση, χαμηλό κόστος και ποικιλία εμπειριών καθόρισαν τις επιλογές των Ελλήνων ταξιδιωτών, με τον Αργοσαρωνικό και τις Κυκλάδες να πρωταγωνιστούν το φετινό καλοκαίρι.
Εντυπωσιακές αυξήσεις παρατηρούνται σε Σίφνο, Κύθνο και Δωδεκάνησα, ενώ πιο συγκρατημένη είναι η εικόνα για Μύκονο και Σαντορίνη.
Οι Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες επέλεξαν φέτος σε μεγάλο ποσοστό προορισμούς με εύκολη πρόσβαση, χαμηλό κόστος μετακίνησης και ποικιλία εμπειριών, χωρίς ωστόσο να λείπουν και οι πιο κοσμοπολίτικες επιλογές. Τα νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού κυριάρχησαν για άλλη μια φορά, ωστόσο πρωταγωνίστρια του φετινού καλοκαιριού ήταν η Πάρος. Σύμφωνα με το Expedia κατέγραψε αύξηση 45% σε ετήσια βάση στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, ενώ τα δεδομένα του Ferryhopper δείχνουν μια αύξηση των ακτοπλοϊκών κρατήσεων πάνω από 15%, σε σχέση με το 2024.
Σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων του Ferryhopper, το top 10 των νησιών για το καλοκαίρι του 2025 διαμορφώθηκε ως εξής:
1. Πάρος
2. Αίγινα
3. Νάξος
4. Μύκονος
5. Τήνος
6. Κέρκυρα
7. Σαντορίνη
8. Κρήτη
9. Σύρος
10. Άνδρος
Μεγάλοι κερδισμένοι του φετινού καλοκαιριού ήταν αναμφίβολα τα νησιά του Αργοσαρωνικού, με τα στοιχεία του Ferryhopper να μαρτυρούν μια αύξηση +30% σε ετήσια βάση. «Βασίλισσα» της σεζόν για το 2025 ήταν η Αίγινα με +27% αύξηση εισιτηρίων, ενώ ακολουθεί από κοντά το Αγκίστρι με μια εντυπωσιακή αύξηση μεγαλύτερη του +20%.
Οι Κυκλάδες παρέμειναν στην κορυφή των προτιμήσεων για πολλούς ταξιδιώτες.
Εκτός από την Πάρο, η Νάξος και η Σύρος είχαν μια ανάλογη δυναμική, ενώ στην Τήνο η αύξηση κυμάνθηκε γύρω στο +20%. Η Μύκονος παρουσίασε επίσης αύξηση, με τους Έλληνες ταξιδιώτες να έχουν φέτος ισχυρότερη παρουσία σε σχέση με πέρσι, αντισταθμίζοντας κάπως τη μειωμένη ζήτηση από το εξωτερικό.
Οι πιο σημαντικές εκπλήξεις για το 2025 είναι η Σίφνος και η Κύθνος που σημείωσαν αύξηση της τάξης του 30% και 15% αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον για λιγότερο προβεβλημένα νησιά, που βρίσκονται κοντά στην Αθήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…

Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από…

Η Ινδία έχει θέσει ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας να εγκαθιδρυθεί ως μια υπολογίσιμη «δύναμη» στον κλάδο του ναυπηγικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τοπικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ