
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα.
Toν συντονισμό της παρουσίασης ανέλαβε ο Κυριάκος «Kerry» Αναστασιάδης, Ανώτερος Σύμβουλος για θεσμικά και ναυτιλιακά θέματα στην MSC. Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, η MSC Cruises αποτελεί τον μεγαλύτερο «παίκτη» στην αγορά κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Είναι άξιο αναφοράς ότι, μόνο το 2023, η MSC συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία 2 δισ. ευρώ και πάνω από 22.500 θέσεις εργασίας.

Εκτός αυτού, ο κ. Αναστασιάδης συμπλήρωσε ότι οι κορυφαίοι προορισμοί για τα κρουαζιερόπλοια, κατά βάση είναι έξι με επτά. Το ζητούμενο ωστόσο για την εταιρεία είναι η επέκταση σε έως και 20 νέους προορισμούς μέσα από ένα τριετές πρόγραμμα, αρχής γενομένης από το τρέχον έτος. «Θα συλλέξουμε τις εντυπώσεις των επιβατών για αυτούς τους νέους προορισμούς και θα μπορέσουμε να καταλάβουμε τι ακριβώς ζητούν από το κάθε μέρος», τόνισε μεταξύ άλλων.
Εξάλλου, ο Ανώτερος Σύμβουλος της MSC Cruises πρόσθεσε, πως, δεν είναι τόσο το κρουαζιερόπλοιο που εγείρει το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό ενός επιβάτη, αλλά κυρίως ο προορισμός. Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι αναδύεται η ανάγκη για επενδύσεις σε φιλόξενες υποδομές, πέρα των λιμενικών, επισημαίνοντας την ευθύνη της τοπικής κοινωνίας πάνω στο θέμα.
Η MSC δηλώνει έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους φορείς, χρειάζεται όμως να εφαρμοστεί ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για την βιομηχανία κρουαζιέρας, αναλόγως με τους προορισμούς που το ίδιο το κράτος θέλει να ενισχύσει.

Παίρνοντας τον λόγο, ο Απόστολος Καμαρινάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), χαιρέτισε τις βλέψεις της MSC για διεύρυνση των τουριστικών προορισμών, πέρα από τους συνηθισμένους. Το γεγονός αυτό θα δώσει λύση σε ένα μείζον ζήτημα που επικρατεί στις μέρες μας. «Το μεγάλο πρόβλημα των νησιών, είναι ο συνωστισμός των τουριστών σε κάποια νησιά, με τα παράπονα να είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει μια σωστή κατανομή των τουριστών σε όλα τα νησιά», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Από τη μεριά του, ο Δήμαρχος Πειραιά, ο κ. Ιωάννης Μώραλης, συμφώνησε πως η χάραξη ενός εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού είναι αναγκαία για την αμφίδρομη ενίσχυση, τόσο του κλάδο της κρουαζιέρας, όσο και των λιμενικών υποδομών/πόλεων.


Παράλληλα, δήλωσε πως η τοπική κοινότητα του Πειραιά, είναι ανοιχτή σε οποιαδήποτε συζήτηση, στην οποία ωστόσο θα πρέπει να αναφερθούν οι θετικές, αλλά και οι αρνητικές πτυχές της κρουαζιέρας. «Ο Δήμος Πειραιά, είναι υπέρ της επέκτασης του λιμένα και υπέρ της κρουαζιέρας, παρά τα όποια προβλήματα θα παρουσιαστούν», δήλωσε χαρακτηριστικά. Βέβαια, τόνισε πως, οφείλει και η κρουαζιέρα να κατανοήσει, να σεβαστεί και να προσαρμοστεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε λιμανιού, όχι μόνο το αντίστροφο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…

Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ