
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα.
Toν συντονισμό της παρουσίασης ανέλαβε ο Κυριάκος «Kerry» Αναστασιάδης, Ανώτερος Σύμβουλος για θεσμικά και ναυτιλιακά θέματα στην MSC. Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, η MSC Cruises αποτελεί τον μεγαλύτερο «παίκτη» στην αγορά κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Είναι άξιο αναφοράς ότι, μόνο το 2023, η MSC συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία 2 δισ. ευρώ και πάνω από 22.500 θέσεις εργασίας.
Εκτός αυτού, ο κ. Αναστασιάδης συμπλήρωσε ότι οι κορυφαίοι προορισμοί για τα κρουαζιερόπλοια, κατά βάση είναι έξι με επτά. Το ζητούμενο ωστόσο για την εταιρεία είναι η επέκταση σε έως και 20 νέους προορισμούς μέσα από ένα τριετές πρόγραμμα, αρχής γενομένης από το τρέχον έτος. «Θα συλλέξουμε τις εντυπώσεις των επιβατών για αυτούς τους νέους προορισμούς και θα μπορέσουμε να καταλάβουμε τι ακριβώς ζητούν από το κάθε μέρος», τόνισε μεταξύ άλλων.
Εξάλλου, ο Ανώτερος Σύμβουλος της MSC Cruises πρόσθεσε, πως, δεν είναι τόσο το κρουαζιερόπλοιο που εγείρει το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό ενός επιβάτη, αλλά κυρίως ο προορισμός. Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι αναδύεται η ανάγκη για επενδύσεις σε φιλόξενες υποδομές, πέρα των λιμενικών, επισημαίνοντας την ευθύνη της τοπικής κοινωνίας πάνω στο θέμα.
Η MSC δηλώνει έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους φορείς, χρειάζεται όμως να εφαρμοστεί ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για την βιομηχανία κρουαζιέρας, αναλόγως με τους προορισμούς που το ίδιο το κράτος θέλει να ενισχύσει.
Παίρνοντας τον λόγο, ο Απόστολος Καμαρινάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), χαιρέτισε τις βλέψεις της MSC για διεύρυνση των τουριστικών προορισμών, πέρα από τους συνηθισμένους. Το γεγονός αυτό θα δώσει λύση σε ένα μείζον ζήτημα που επικρατεί στις μέρες μας. «Το μεγάλο πρόβλημα των νησιών, είναι ο συνωστισμός των τουριστών σε κάποια νησιά, με τα παράπονα να είναι πολλά. Πρέπει να υπάρξει μια σωστή κατανομή των τουριστών σε όλα τα νησιά», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Από τη μεριά του, ο Δήμαρχος Πειραιά, ο κ. Ιωάννης Μώραλης, συμφώνησε πως η χάραξη ενός εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού είναι αναγκαία για την αμφίδρομη ενίσχυση, τόσο του κλάδο της κρουαζιέρας, όσο και των λιμενικών υποδομών/πόλεων.
Παράλληλα, δήλωσε πως η τοπική κοινότητα του Πειραιά, είναι ανοιχτή σε οποιαδήποτε συζήτηση, στην οποία ωστόσο θα πρέπει να αναφερθούν οι θετικές, αλλά και οι αρνητικές πτυχές της κρουαζιέρας. «Ο Δήμος Πειραιά, είναι υπέρ της επέκτασης του λιμένα και υπέρ της κρουαζιέρας, παρά τα όποια προβλήματα θα παρουσιαστούν», δήλωσε χαρακτηριστικά. Βέβαια, τόνισε πως, οφείλει και η κρουαζιέρα να κατανοήσει, να σεβαστεί και να προσαρμοστεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε λιμανιού, όχι μόνο το αντίστροφο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ