
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή μιας νέας τάξης πραγμάτων, την οποία αναμένεται να διαμορφώσουν τα αμερικανικά τέλη στα πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ. Τα εν λόγω λιμενικά τέλη θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου 2025 από τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) και εκτιμάται ότι θα διαταράξουν συθέμελα τις παγκόσμιες θαλάσσιες εμπορικές ροές.
Στο «μάτι του κυκλώνα» αναμένεται να βρεθεί η ναυτιλία τακτικών γραμμών, αν και τα πλοία μεταφορικής ικανότητας μικρότερης των 4.000 TEUs θα εξαιρεθούν από τα υψηλότερα τέλη. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence εστιάζει στις στρατηγικές κινήσεις των εταιρειών τακτικών γραμμών στα δρομολόγια Ειρηνικού και Ατλαντικού, ενόψει των νέων αμερικανικών τελών.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις γραμμές του Ειρηνικού, καταγράφονται πρώιμα σημάδια μείωσης της παρουσίας πλοίων κινεζικής ναυπήγησης. Πιο συγκεκριμένα, στα δρομολόγια Ασίας-Δυτικής Ακτής Βόρειας Αμερικής το μερίδιο των containerships κινεζικής κατασκευής παρουσιάζει πτωτική τάση: από το 25-30% το α΄ εξάμηνο του 2025 έχει υποχωρήσει στο 20-25% τις τελευταίες εβδομάδες. Παρόμοια, αν και με μικρότερη ένταση, τάση είναι ορατή στα δρομολόγια Ασίας-Ανατολικής Ακτής Βόρειας Αμερικής.
Στον αντίποδα, στις γραμμές του Ατλαντικού δεν καταγράφεται κάποια σημαντική μεταβολή. Τα στοιχεία της Sea-Intelligence για τα δρομολόγια τακτικών γραμμών τόσο από τη Βόρεια Ευρώπη όσο και από τη Μεσόγειο προς τη Βόρεια Αμερική δεν υποδεικνύουν –επί του παρόντος– ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια μαζική απομάκρυνση των πλοίων κινεζικής κατασκευής. Αν και σημειώνονται μεμονωμένες αναδρομολογήσεις πλοίων, δεν επιφέρουν κάποιον αξιοσημείωτο στατιστικά αντίκτυπο στη γενική εικόνα των εν λόγω γραμμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ