
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή μιας νέας τάξης πραγμάτων, την οποία αναμένεται να διαμορφώσουν τα αμερικανικά τέλη στα πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ. Τα εν λόγω λιμενικά τέλη θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου 2025 από τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) και εκτιμάται ότι θα διαταράξουν συθέμελα τις παγκόσμιες θαλάσσιες εμπορικές ροές.
Στο «μάτι του κυκλώνα» αναμένεται να βρεθεί η ναυτιλία τακτικών γραμμών, αν και τα πλοία μεταφορικής ικανότητας μικρότερης των 4.000 TEUs θα εξαιρεθούν από τα υψηλότερα τέλη. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence εστιάζει στις στρατηγικές κινήσεις των εταιρειών τακτικών γραμμών στα δρομολόγια Ειρηνικού και Ατλαντικού, ενόψει των νέων αμερικανικών τελών.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις γραμμές του Ειρηνικού, καταγράφονται πρώιμα σημάδια μείωσης της παρουσίας πλοίων κινεζικής ναυπήγησης. Πιο συγκεκριμένα, στα δρομολόγια Ασίας-Δυτικής Ακτής Βόρειας Αμερικής το μερίδιο των containerships κινεζικής κατασκευής παρουσιάζει πτωτική τάση: από το 25-30% το α΄ εξάμηνο του 2025 έχει υποχωρήσει στο 20-25% τις τελευταίες εβδομάδες. Παρόμοια, αν και με μικρότερη ένταση, τάση είναι ορατή στα δρομολόγια Ασίας-Ανατολικής Ακτής Βόρειας Αμερικής.
Στον αντίποδα, στις γραμμές του Ατλαντικού δεν καταγράφεται κάποια σημαντική μεταβολή. Τα στοιχεία της Sea-Intelligence για τα δρομολόγια τακτικών γραμμών τόσο από τη Βόρεια Ευρώπη όσο και από τη Μεσόγειο προς τη Βόρεια Αμερική δεν υποδεικνύουν –επί του παρόντος– ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια μαζική απομάκρυνση των πλοίων κινεζικής κατασκευής. Αν και σημειώνονται μεμονωμένες αναδρομολογήσεις πλοίων, δεν επιφέρουν κάποιον αξιοσημείωτο στατιστικά αντίκτυπο στη γενική εικόνα των εν λόγω γραμμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ