
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. Συγκεκριμένα, την εν λόγω περίοδο διακινήθηκαν 2 εκατ. TEUs από το λιμάνι της Δυτικής Ακτής.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του λιμένα του Λος Άντζελες, Gene Seroka, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για την καλύτερη διμηνιαία επίδοση που καταγράφηκε ποτέ σε λιμάνι του βόρειου ημισφαίριου. Το έναυσμα για την έντονη διακίνηση δόθηκε από την προτίμηση των retailers των ΗΠΑ να γεμίσουν από νωρίς τις αποθήκες τους με προϊόντα για τις ερχόμενες γιορτές. Στόχος τους είναι να αποφύγουν τυχόν δασμούς ή και άλλες, δυσάρεστες εξελίξεις του διεθνούς εμπορίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης καταγράφηκε τον Ιούλιο, οπότε διακινήθηκαν πάνω από 1 εκατ. TEUs, σηματοδοτώντας τον πιο πολυάσχολο μήνα του λιμένα στα 117 χρόνια της ιστορίας του. Τον Αύγουστο, η αντίστοιχη κίνηση ανήλθε στα 958.355 TEUs. Αθροιστικά, το α΄ οκτάμηνο του 2025, η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα του Λος Άντζελες διαμορφώθηκε στα 6.934.004 TEUs, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 4,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2024.
Εξίσου αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις του γειτονικού λιμένα, στο Λονγκ Μπιτς. Εκεί, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε στα 901.846 TEUs, σηματοδοτώντας τον δεύτερο πιο πολυάσχολο Αύγουστο στην ιστορία του λιμένα, με οριακή διαφορά 1,3% από τον πρώτο, το 2024. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, 6.592.708 TEUs διακινήθηκαν από τον λιμένα του Λονγκ Μπιτς, σηματοδοτώντας άνοδο της τάξεως του 8,3% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2024.
Σημειώνεται όμως ότι το National Retail Federation εκτιμά πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους παραπάνω λιμένες θα υποχωρήσει σημαντικά τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, κατά 6,8% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, 13,2% τον Οκτώβριο και τελικά 20,1% τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη περίοδο ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τους εν λόγω λιμένες από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ