
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η δασμολογική πολιτική, ωστόσο, που χαράσσει η κυβέρνηση Τραμπ βάζει «τρικλοποδιά» στην ομαλή διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου, πλήττοντας εξαγωγικές οικονομίες, όπως η Ιαπωνία.
Πιο αναλυτικά, οι εξαγωγές της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου σημείωσαν κάθοδο για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον περασμένο Αύγουστο. Συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2024, οι εξαγωγές ήταν οριακά μειωμένες κατά 0,1%. Όμως, η πτώση της αξίας των εξαγωγών τον ίδιο μήνα προς τις ΗΠΑ ήταν κάθε άλλο παρά «οριακή», αγγίζοντας το 13,8%, το χειρότερο επίπεδό τους τα τελευταία τέσσερα έτη. Η εν λόγω πτώση οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στο μειωμένο ενδιαφέρον των ΗΠΑ για αυτοκίνητα ιαπωνικής κατασκευής. Όσον αφορά τις εξαγωγές ιαπωνικού χάλυβα στις ΗΠΑ, παρότι αυξήθηκαν σε όγκο, η αξία τους ήταν μειωμένη κατά 26,2%. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει την προτίμηση των Ιαπώνων παραγωγών να απορροφούν μεγάλο μέρος των δασμών, διατηρώντας τις τιμές τους σε χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εισαγωγική δραστηριότητα της Ευρώπης συνέβαλε μερικώς στην άμβλυνση της κατάστασης για την Ιαπωνία, καθώς σημειώθηκε άνοδος της τάξεως του 5,5% στις εισαγωγές ιαπωνικών προϊόντων.
Παράλληλα, αν και οι εισαγωγές της Ιαπωνίας κατέγραψαν κάθοδο κατά 5,2%, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της ασιατικής οικονομίας άγγιξε τα $1,7 δισ. Από την άλλη, το εμπορικό πλεόνασμα ύψους περίπου $2,2 δισ. της Ιαπωνίας έναντι των ΗΠΑ, τον περασμένο Αύγουστο, βρίσκεται στο στόχαστρο του Προέδρου Τραμπ, ο οποίος επιθυμεί να «κλείσει» την εν λόγω ψαλίδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ