
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω σταθερότερων τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, του θετικού κλίματος γύρω από την προσπάθεια οικονομικής «ανασύνταξης» της Κίνας και μειώσεων των επιτοκίων της FED.
Στις 15 Σεπτεμβρίου, o C5TC κυμάνθηκε κοντά στα $26.000/ημέρα, με ανοδική τάση λόγω της υγιούς ζήτησης για αναπλήρωση αποθεμάτων μεταλλεύματος. O P5TC επίσης ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο από την αρχή του έτους, στα $18.000/ημέρα, παραμένοντας κοντά στα επίπεδα των $20.000 /ημέρα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά τον Μάρτιο του 2024. Τα προθεσμιακά spreads παραμένουν στο επίκεντρο, με τη διαφορά των C5TC και P5TC για το α΄ και το β΄ τρίμηνο του 2026 να κυμαίνεται στα $4.000/ημέρα και $7.000/ημέρα αντίστοιχα, και τα δύο σε πολυετή υψηλά επίπεδα.
Στο περιβάλλον αυτό, οι συναλλαγές για αγοραπωλησίες Capesizes σχεδόν διπλασιάστηκαν τον Αύγουστο έναντι του Ιουλίου. Η μέση ηλικία των Capesizes που πωλήθηκαν ήταν μόλις 13 έτη, με τις αξίες αυτών ηλικίας πέντε και δέκα ετών να σημειώνουν αύξηση κατά 3,6% και 9,3% από την αρχή του έτους. Με την αναλογία του orderbook προς στόλο στο 10,3% και τις ανακυκλώσεις σε χαμηλά επίπεδα, η περιορισμένη αύξηση της προσφοράς συνεχίζει να ενισχύει τη δυναμική του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Πηγή: BRS Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ