
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω σταθερότερων τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, του θετικού κλίματος γύρω από την προσπάθεια οικονομικής «ανασύνταξης» της Κίνας και μειώσεων των επιτοκίων της FED.
Στις 15 Σεπτεμβρίου, o C5TC κυμάνθηκε κοντά στα $26.000/ημέρα, με ανοδική τάση λόγω της υγιούς ζήτησης για αναπλήρωση αποθεμάτων μεταλλεύματος. O P5TC επίσης ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο από την αρχή του έτους, στα $18.000/ημέρα, παραμένοντας κοντά στα επίπεδα των $20.000 /ημέρα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά τον Μάρτιο του 2024. Τα προθεσμιακά spreads παραμένουν στο επίκεντρο, με τη διαφορά των C5TC και P5TC για το α΄ και το β΄ τρίμηνο του 2026 να κυμαίνεται στα $4.000/ημέρα και $7.000/ημέρα αντίστοιχα, και τα δύο σε πολυετή υψηλά επίπεδα.
Στο περιβάλλον αυτό, οι συναλλαγές για αγοραπωλησίες Capesizes σχεδόν διπλασιάστηκαν τον Αύγουστο έναντι του Ιουλίου. Η μέση ηλικία των Capesizes που πωλήθηκαν ήταν μόλις 13 έτη, με τις αξίες αυτών ηλικίας πέντε και δέκα ετών να σημειώνουν αύξηση κατά 3,6% και 9,3% από την αρχή του έτους. Με την αναλογία του orderbook προς στόλο στο 10,3% και τις ανακυκλώσεις σε χαμηλά επίπεδα, η περιορισμένη αύξηση της προσφοράς συνεχίζει να ενισχύει τη δυναμική του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Πηγή: BRS Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ