
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω σταθερότερων τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, του θετικού κλίματος γύρω από την προσπάθεια οικονομικής «ανασύνταξης» της Κίνας και μειώσεων των επιτοκίων της FED.
Στις 15 Σεπτεμβρίου, o C5TC κυμάνθηκε κοντά στα $26.000/ημέρα, με ανοδική τάση λόγω της υγιούς ζήτησης για αναπλήρωση αποθεμάτων μεταλλεύματος. O P5TC επίσης ανέβηκε στο υψηλότερο επίπεδο από την αρχή του έτους, στα $18.000/ημέρα, παραμένοντας κοντά στα επίπεδα των $20.000 /ημέρα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά τον Μάρτιο του 2024. Τα προθεσμιακά spreads παραμένουν στο επίκεντρο, με τη διαφορά των C5TC και P5TC για το α΄ και το β΄ τρίμηνο του 2026 να κυμαίνεται στα $4.000/ημέρα και $7.000/ημέρα αντίστοιχα, και τα δύο σε πολυετή υψηλά επίπεδα.
Στο περιβάλλον αυτό, οι συναλλαγές για αγοραπωλησίες Capesizes σχεδόν διπλασιάστηκαν τον Αύγουστο έναντι του Ιουλίου. Η μέση ηλικία των Capesizes που πωλήθηκαν ήταν μόλις 13 έτη, με τις αξίες αυτών ηλικίας πέντε και δέκα ετών να σημειώνουν αύξηση κατά 3,6% και 9,3% από την αρχή του έτους. Με την αναλογία του orderbook προς στόλο στο 10,3% και τις ανακυκλώσεις σε χαμηλά επίπεδα, η περιορισμένη αύξηση της προσφοράς συνεχίζει να ενισχύει τη δυναμική του συγκεκριμένου τύπου πλοίου.
Πηγή: BRS Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ