
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη τις αναμενόμενες παραδόσεις νεότευκτων εντός του 2026 και αργότερα. Εντούτοις, δεδομένα της ναυλομεσιτικής εταιρείας MB Shipbrokers υπογραμμίζουν ότι η αύξηση της ηλικίας του στόλου dirty, αλλά και clean tankers, δεν επιτρέπει στα πλοία αυτά να αντεπεξέλθουν στις προδιαγραφές του σύγχρονου εμπορίου.
Σύμφωνα με τα εν λόγω δεδομένα, το πλήθος των δεξαμενόπλοιων που ξεπερνούν την ηλικία των 20 ετών αυξάνεται ανελλιπώς. Παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητά τους καταγράφεται ως «διαθέσιμη», στην πραγματικότητα πολλά δεξαμενόπλοια που ξεπερνούν τα 15 έτη δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν ναύλωση. Το φαινόμενο αυτό επαληθεύεται και από τα εξής δεδομένα για τα product carriers: Ενώ τα LR1s και τα LR2s άνω των 20 ετών αναλογούν στο 22% και στο 9% των αντίστοιχων στόλων τους, λιγότερο από το 2% των εν λόγω πλοίων συνεισφέρουν σε θαλάσσιες μεταφορές.
Επιπροσθέτως, στον τομέα των crude carriers, το 55% των Aframaxes, το 42% των Suezmaxes και το 39% των VLCCs ξεπερνούν την ηλικία των 15 ετών. Και όμως, παρά την αναλογία αυτών των πλοίων ως προς τους αντίστοιχους στόλους τους, πολλά εξ αυτών, και ιδίως Aframaxes, το 2025 αδυνατούν να εξασφαλίσουν ναύλο.
Σε συνέχεια των παραπάνω δεδομένων, η MB Shipbrokers σημειώνει ότι, ακόμα και με τον ρυθμό υπό τον οποίο θα παραδίδονται νέα δεξαμενόπλοια στον στόλο έως το 2029, αυτή η τάση ενδέχεται να μην αντισταθμιστεί. Βέβαια, εάν τελικά η μη εξασφάλιση ναύλων από γηραιότερα πλοία αποτελέσει το έναυσμα για άνοδο των ανακυκλώσεών τους, ο στόλος δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να «ξεφουσκώσει». Έως τότε, όμως, θα συνεχίσει να κατακλύζεται από μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ