
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την πρότασή της για το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που παρουσίασε σήμερα.
«Στόχος μας είναι να επιταχύνουμε τη σταδιακή κατάργηση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου έως την 1η Ιανουαρίου 2027», τονίζει η Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ, Κάγια Κάλας, με δήλωσή της μέσω του «Χ», επισημαίνοντας ότι «τα μετρητά από τις πωλήσεις ενέργειας διατηρούν τον πόλεμο της Ρωσίας». «Δεν θα σταματήσουμε να ασκούμε πίεση στη Ρωσία μέχρι να τερματίσει τον πόλεμό της», προσθέτει.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2025 η Επιτροπή είχε παρουσιάσει νομοθετική πρόταση για σταδιακή κατάργηση ως το τέλος του 2027, των ρωσικών ορυκτών καυσίμων, (αργό πετρέλαιο και πυρηνικά) και κυρίως από το ρωσικό φυσικό αέριο (αγωγών και LNG), στο πλαίσιο του σχεδίου, REPowerEU.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μετά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε προ ημερών με τον Αμερικανό Πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, είχε προαναγγείλει, μέσω του «Χ», ότι η Επιτροπή θα προτείνει την επιτάχυνση της σταδιακής κατάργησης των ρωσικών εισαγωγών ορυκτών καυσίμων. Όπως είχε πει, με τον Αμερικανό Πρόεδρο συζήτησαν για «κοινές προσπάθειες» για την αύξηση της οικονομικής πίεσης στη Ρωσία μέσω πρόσθετων μέτρων τα οποία μεταξύ άλλων θα στοχεύουν στην ενέργεια και συγκεκριμένα στα έσοδα της Ρωσίας από τα ορυκτά καύσιμα. Για να βάλει νέες κυρώσεις στη Ρωσία, ο Ντ. Τραμπ έχει ζητήσει από τους Ευρωπαίους συμμάχους του να σταματήσουν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο και να αυξήσουν τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ