
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied εστιάζει στην παρουσία των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στον υπάρχοντα στόλο και στο orderbook, αναδεικνύοντας τις τάσεις και τις προτιμήσεις των πλοιοκτητών.
Επί του παρόντος, μόλις το 8,8% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας (gt) αξιοποιεί εναλλακτικά καύσιμα (2.557 πλοία), ενώ το 91,7% του παγκόσμιου στόλου εξακολουθεί να καταναλώνει συμβατικά καύσιμα. Μεταξύ των πλοίων που αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους, το LNG ξεχωρίζει ως κύρια επιλογή. Ενδεικτικά, τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιπροσωπεύουν το 7,2% του παγκόσμιου στόλου (σε όρους gt), ενώ τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα λιγότερο από 1% έκαστο.
Ωστόσο, το τοπίο θα διαφοροποιηθεί αισθητά τα επόμενα χρόνια, καθώς ο στόλος πλοίων εναλλακτικών καυσίμων αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, στο παγκόσμιο orderbook περιλαμβάνονται 2.021 πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Από τα εν λόγω πλοία, σχεδόν 1.000 θα αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους, περίπου 330 μεθανόλη και 515 θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες.
Ως εκ τούτου, η εικόνα του orderbook είναι σημαντικά διαφορετική από εκείνη του υπάρχοντος στόλου. Σε όρους χωρητικότητας (gt), τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιπροσωπεύουν το 36,5% του παγκόσμιου orderbook, ενώ τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης το 10%. Τέλος, πλοία που θα αξιοποιούν LPG, μπαταρίες ή κάποιο άλλο εναλλακτικό καύσιμο αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3% του orderbook έκαστο.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ