
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied εστιάζει στην παρουσία των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στον υπάρχοντα στόλο και στο orderbook, αναδεικνύοντας τις τάσεις και τις προτιμήσεις των πλοιοκτητών.
Επί του παρόντος, μόλις το 8,8% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας (gt) αξιοποιεί εναλλακτικά καύσιμα (2.557 πλοία), ενώ το 91,7% του παγκόσμιου στόλου εξακολουθεί να καταναλώνει συμβατικά καύσιμα. Μεταξύ των πλοίων που αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους, το LNG ξεχωρίζει ως κύρια επιλογή. Ενδεικτικά, τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιπροσωπεύουν το 7,2% του παγκόσμιου στόλου (σε όρους gt), ενώ τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα λιγότερο από 1% έκαστο.
Ωστόσο, το τοπίο θα διαφοροποιηθεί αισθητά τα επόμενα χρόνια, καθώς ο στόλος πλοίων εναλλακτικών καυσίμων αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, στο παγκόσμιο orderbook περιλαμβάνονται 2.021 πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Από τα εν λόγω πλοία, σχεδόν 1.000 θα αξιοποιούν LNG για την πρόωσή τους, περίπου 330 μεθανόλη και 515 θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες.
Ως εκ τούτου, η εικόνα του orderbook είναι σημαντικά διαφορετική από εκείνη του υπάρχοντος στόλου. Σε όρους χωρητικότητας (gt), τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιπροσωπεύουν το 36,5% του παγκόσμιου orderbook, ενώ τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης το 10%. Τέλος, πλοία που θα αξιοποιούν LPG, μπαταρίες ή κάποιο άλλο εναλλακτικό καύσιμο αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3% του orderbook έκαστο.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ