
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024, μεταφέροντας 7,6 εκατ. επιβάτες, 4% περισσότερους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρουσιάζοντας παράλληλα και ισχυρότατη άνοδο της τάξης του 109% στα κέρδη μετά φόρων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 5% ενώ οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 4%, παρά τη σημαντική υστέρηση που προέκυψε το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου από την μη εκτέλεση πτήσεων προς Ισραήλ, Λίβανο και Ιορδανία λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Παρά τους περιορισμούς, ιδιαίτερα το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου, αλλά και την αύξηση της χωρητικότητας σημαντικού αριθμού αεροπορικών εταιρειών προς την Ελλάδα, η AEGEAN πέτυχε ισχυρές οικονομικές επιδόσεις.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το α’ εξάμηνο ανήλθε σε 787,0 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5%. Το EBITDA αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 156,2 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 66,0 εκατ. ευρώ έναντι 31,6 εκατ. ευρώ το ά’ εξάμηνο του 2024, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 47,9 εκατ. ευρώ από 22,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Το β´ τρίμηνο η AEGEAN προσέφερε 5,5 εκατ. θέσεις, μόλις 2% περισσότερες σε σχέση με το 2024 κυρίως λόγω της απώλειας των αγορών στη Μέση Ανατολή που αναφέρθηκε ανωτέρω, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται επίσης κατά 2%. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,4%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το β’ τρίμηνο ανήλθε σε 480,9 εκατ. ευρώ ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε σε 112,4 εκατ. Ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε ευρώ 54,5 εκατ. ευρώ αυξημένα από 43,9 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2024.
Το 2025, η AEGEAN ενισχύει τον στόλο της με συνολικά 6 νέα αεροσκάφη εκ των οποίων έχουν ήδη παραληφθεί τρία (3) Α320/321neo ενώ αναμένονται ακόμα δύο Airbus Α321neo και ένα νέο ATR 72-600 το τελευταίο τετράμηνο του έτους.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα δήλωσε: «Το α’ εξάμηνο του 2025 η AEGEAN παρουσίασε εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα, παρά τις σημαντικές γεωπολιτικές προκλήσεις που περιόρισαν την πρόσβαση μας σε σημαντικές αγορές ιδιαίτερα το δεύτερο τρίμηνο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να διανύουν τον Σεπτέμβριο την καθιερωμένη περίοδο συντηρήσεων, η Ινδία βρήκε «πάτημα» ώστε να αυξήσει κατακόρυφα τις εξαγωγές ντίζελ προς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ