
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ρυθμός υιοθέτησης των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο του συνεδρίου APPEC, που λαμβάνει χώρα στη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται δηλώσεις στελεχών κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τίθενται σε ισχύ αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
Η μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται σταδιακή εντός της τρέχουσας δεκαετίας, απόρροια πολλών και διαφορετικών ανασταλτικών παραγόντων, τονίζουν τα στελέχη των εταιρειών. Η μεταβλητότητα του παγκόσμιου εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα συνιστούν τους σημαντικότερους παράγοντες, που επιβραδύνουν αυτή τη μετάβαση.
Ειδικότερα, η Emma Mazhari, CEO της Maersk Oil Trading, δήλωσε: «Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι θα δούμε τον πραγματικό χαρακτήρα της μετάβασης σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών». Επιπλέον, σημείωσε ότι η προσφορά «πράσινων» καυσίμων είναι ήδη αυξημένη στους ευρωπαϊκούς λιμένες, ενώ υπογράμμισε ότι η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία συμβατικών καυσίμων.
Ο Takeshi Hashimoto, CEO της Mitsui O.S.K. Lines (MOL), επισήμανε ότι τα επόμενα 5-10 έτη οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εστιάσουν σε «αποδεδειγμένα προϊόντα», όπως το LNG και η μεθανόλη, για τη μείωση των εκπομπών τους. Παράλληλα, τόνισε ότι η MOL εξετάζει συστήματα πρόωσης πλοίων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Tata NYK Shipping, Amitabh Panda, δήλωσε: «Η αποανθρακοποίηση θα αποτελεί ανάγκη και στρατηγική για τους πλοιοκτήτες, ανεξάρτητα από τα όσα ακούμε από τον Λευκό Οίκο, τα οποία δυσχεραίνουν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ