
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ρυθμός υιοθέτησης των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο του συνεδρίου APPEC, που λαμβάνει χώρα στη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται δηλώσεις στελεχών κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τίθενται σε ισχύ αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
Η μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται σταδιακή εντός της τρέχουσας δεκαετίας, απόρροια πολλών και διαφορετικών ανασταλτικών παραγόντων, τονίζουν τα στελέχη των εταιρειών. Η μεταβλητότητα του παγκόσμιου εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα συνιστούν τους σημαντικότερους παράγοντες, που επιβραδύνουν αυτή τη μετάβαση.
Ειδικότερα, η Emma Mazhari, CEO της Maersk Oil Trading, δήλωσε: «Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι θα δούμε τον πραγματικό χαρακτήρα της μετάβασης σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών». Επιπλέον, σημείωσε ότι η προσφορά «πράσινων» καυσίμων είναι ήδη αυξημένη στους ευρωπαϊκούς λιμένες, ενώ υπογράμμισε ότι η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία συμβατικών καυσίμων.
Ο Takeshi Hashimoto, CEO της Mitsui O.S.K. Lines (MOL), επισήμανε ότι τα επόμενα 5-10 έτη οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εστιάσουν σε «αποδεδειγμένα προϊόντα», όπως το LNG και η μεθανόλη, για τη μείωση των εκπομπών τους. Παράλληλα, τόνισε ότι η MOL εξετάζει συστήματα πρόωσης πλοίων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Tata NYK Shipping, Amitabh Panda, δήλωσε: «Η αποανθρακοποίηση θα αποτελεί ανάγκη και στρατηγική για τους πλοιοκτήτες, ανεξάρτητα από τα όσα ακούμε από τον Λευκό Οίκο, τα οποία δυσχεραίνουν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ