
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ρυθμός υιοθέτησης των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο του συνεδρίου APPEC, που λαμβάνει χώρα στη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται δηλώσεις στελεχών κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τίθενται σε ισχύ αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
Η μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται σταδιακή εντός της τρέχουσας δεκαετίας, απόρροια πολλών και διαφορετικών ανασταλτικών παραγόντων, τονίζουν τα στελέχη των εταιρειών. Η μεταβλητότητα του παγκόσμιου εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα συνιστούν τους σημαντικότερους παράγοντες, που επιβραδύνουν αυτή τη μετάβαση.
Ειδικότερα, η Emma Mazhari, CEO της Maersk Oil Trading, δήλωσε: «Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι θα δούμε τον πραγματικό χαρακτήρα της μετάβασης σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών». Επιπλέον, σημείωσε ότι η προσφορά «πράσινων» καυσίμων είναι ήδη αυξημένη στους ευρωπαϊκούς λιμένες, ενώ υπογράμμισε ότι η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία συμβατικών καυσίμων.
Ο Takeshi Hashimoto, CEO της Mitsui O.S.K. Lines (MOL), επισήμανε ότι τα επόμενα 5-10 έτη οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εστιάσουν σε «αποδεδειγμένα προϊόντα», όπως το LNG και η μεθανόλη, για τη μείωση των εκπομπών τους. Παράλληλα, τόνισε ότι η MOL εξετάζει συστήματα πρόωσης πλοίων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Tata NYK Shipping, Amitabh Panda, δήλωσε: «Η αποανθρακοποίηση θα αποτελεί ανάγκη και στρατηγική για τους πλοιοκτήτες, ανεξάρτητα από τα όσα ακούμε από τον Λευκό Οίκο, τα οποία δυσχεραίνουν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ