
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ρυθμός υιοθέτησης των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο του συνεδρίου APPEC, που λαμβάνει χώρα στη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται δηλώσεις στελεχών κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τίθενται σε ισχύ αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων.
Η μετάβαση στα εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται σταδιακή εντός της τρέχουσας δεκαετίας, απόρροια πολλών και διαφορετικών ανασταλτικών παραγόντων, τονίζουν τα στελέχη των εταιρειών. Η μεταβλητότητα του παγκόσμιου εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα συνιστούν τους σημαντικότερους παράγοντες, που επιβραδύνουν αυτή τη μετάβαση.
Ειδικότερα, η Emma Mazhari, CEO της Maersk Oil Trading, δήλωσε: «Μεταξύ 2030 και 2040, νομίζω ότι θα δούμε τον πραγματικό χαρακτήρα της μετάβασης σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών». Επιπλέον, σημείωσε ότι η προσφορά «πράσινων» καυσίμων είναι ήδη αυξημένη στους ευρωπαϊκούς λιμένες, ενώ υπογράμμισε ότι η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία συμβατικών καυσίμων.
Ο Takeshi Hashimoto, CEO της Mitsui O.S.K. Lines (MOL), επισήμανε ότι τα επόμενα 5-10 έτη οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εστιάσουν σε «αποδεδειγμένα προϊόντα», όπως το LNG και η μεθανόλη, για τη μείωση των εκπομπών τους. Παράλληλα, τόνισε ότι η MOL εξετάζει συστήματα πρόωσης πλοίων που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Tata NYK Shipping, Amitabh Panda, δήλωσε: «Η αποανθρακοποίηση θα αποτελεί ανάγκη και στρατηγική για τους πλοιοκτήτες, ανεξάρτητα από τα όσα ακούμε από τον Λευκό Οίκο, τα οποία δυσχεραίνουν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…

Μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία υπεγράφη μεταξύ των TotalEnergies, TES και της ιαπωνικής κοινοπραξίας των Osaka Gas, Toho Gas και ITOCHU, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν νέο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ