
Εξίσου ενεργός στην προσπάθεια για την αποανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου είναι και η επιβατηγός ναυτιλία, τόσο για πορθμεία όσο και για κρουαζιερόπλοια. Πλέον, οι επιβάτες της Viking Line θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν με πλοία τα οποία δεν βασίζονται αποκλειστικά στα ορυκτά καύσιμα ως πηγή ενέργειας για τη λειτουργία τους.
Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη εταιρεία επενδύει στην εφαρμογή βιοκαυσίμων ως εναλλακτικών πηγών ενέργειας για τα πλοία της, εντείνοντας τις αγορές ποσοτήτων bio-LNG από αυτό το φθινόπωρο. Σημειώνεται ότι τα πλοία της εταιρείας «Viking Glory» και «Viking Grace», που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Στοκχόλμης και Turku, θα καταναλώνουν το εν λόγω καύσιμο. Ωστόσο, η εφαρμογή του βιοκαυσίμου θα συμπληρωθεί από τη χρήση LNG, το οποίο, αν και υδρογονάνθρακας, από πολλούς θεωρείται εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, με μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι προσπάθειες της Viking Line υποστηρίζονται από την εταιρεία ενέργειας Gasum, με την οποία συνεργάζεται στο πλαίσιο της συμμόρφωσής της με τις απαιτήσεις που εγείρει το FuelEU Maritime.
Η Viking Line, μέσα στο 2023, κατανάλωσε συνολικά 10 τόνους βιοκαυσίμων, προτού φτάσει τους 600 τόνους το 2024. Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για την κατανάλωση βιοκαυσίμων το 2025 ανέρχονται στους 3.600 τόνους, εξαπλασιάζοντας την ποσότητα κατανάλωσης του περασμένου έτους. Ως απότοκο, η Viking Line πρόκειται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που εκπέμπει ο στόλος της κατά 17.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ