
Εξίσου ενεργός στην προσπάθεια για την αποανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου είναι και η επιβατηγός ναυτιλία, τόσο για πορθμεία όσο και για κρουαζιερόπλοια. Πλέον, οι επιβάτες της Viking Line θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν με πλοία τα οποία δεν βασίζονται αποκλειστικά στα ορυκτά καύσιμα ως πηγή ενέργειας για τη λειτουργία τους.
Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη εταιρεία επενδύει στην εφαρμογή βιοκαυσίμων ως εναλλακτικών πηγών ενέργειας για τα πλοία της, εντείνοντας τις αγορές ποσοτήτων bio-LNG από αυτό το φθινόπωρο. Σημειώνεται ότι τα πλοία της εταιρείας «Viking Glory» και «Viking Grace», που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Στοκχόλμης και Turku, θα καταναλώνουν το εν λόγω καύσιμο. Ωστόσο, η εφαρμογή του βιοκαυσίμου θα συμπληρωθεί από τη χρήση LNG, το οποίο, αν και υδρογονάνθρακας, από πολλούς θεωρείται εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, με μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι προσπάθειες της Viking Line υποστηρίζονται από την εταιρεία ενέργειας Gasum, με την οποία συνεργάζεται στο πλαίσιο της συμμόρφωσής της με τις απαιτήσεις που εγείρει το FuelEU Maritime.
Η Viking Line, μέσα στο 2023, κατανάλωσε συνολικά 10 τόνους βιοκαυσίμων, προτού φτάσει τους 600 τόνους το 2024. Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για την κατανάλωση βιοκαυσίμων το 2025 ανέρχονται στους 3.600 τόνους, εξαπλασιάζοντας την ποσότητα κατανάλωσης του περασμένου έτους. Ως απότοκο, η Viking Line πρόκειται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που εκπέμπει ο στόλος της κατά 17.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Σε εγρήγορση βρίσκεται η ναυτιλιακή κοινότητα ενόψει της επερχόμενης ψηφοφορίας για την υιοθέτηση του Net Zero Framework την επόμενη εβδομάδα, το οποίο αρχικά εγκρίθηκε…
Καθώς η αμμωνία αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έντονο ενδιαφέρον προσελκύουν οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης υπηρεσιών bunkering αμμωνίας. Υπό…
Το οικονομικό έτος 2025 διαγράφεται ιδιαίτερα κερδοφόρο για τη Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι τα κέρδη της…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Φινλανδός ομόλογός του Alexander Stubb σφράγισαν στις 9 Οκτωβρίου, για έως και 11 παγοθραυστικά με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ