
Ο μεταλλουργικός άνθρακας, συστατικό στοιχείο για τη μεταλλουργία, και συγκεκριμένα για την παραγωγή χάλυβα, αποτελεί ένα από τα αγαθά που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε μεγάλες ποσότητες. Κύριο μέσο μεταφοράς του εν λόγω αγαθού έως τώρα για το 2025, βάσει δεδομένων της AXSMarine, είναι τα Panamaxes.
Φέτος, μάλιστα, τα Panamaxes έσπασαν τα ρεκόρ, μεταφέροντας 81,5 από τους 193 εκατ. μετρικούς τόνους που μεταφέρθηκαν συνολικά έως τώρα το 2025. Η εν λόγω ποσότητα αντιστοιχεί στο 42,2% του συνολικού όγκου του εν λόγω αγαθού που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης, από τον περασμένο Ιανουάριο μέχρι και σήμερα. Επιπλέον, αυτός ο όγκος συνιστά ετήσια άνοδο κατά 8,9% όσον αφορά τη μεταφερόμενη ποσότητα μεταλλουργικού άνθρακα από τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων, ενώ την ίδια στιγμή το μερίδιο άλλων κατηγοριών bulk carriers στην ίδια αγορά συρρικνώνεται.
Τέτοια είναι η περίπτωση των Capesizes. Αν και αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή των ναυλωτών για τη μεταφορά μεταλλουργικού άνθρακα το πρώτο οκτάμηνο του έτους, με ποσοστό 31,7%, το μερίδιο του συγκεκριμένου τύπου πλοίου στην αγορά υποχώρησε κατά 15,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Μάλιστα, αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που το μερίδιο των Capesizes χαράσσει καθοδική πορεία. Το πρώτο οκτάμηνο του 2023, τα Capesizes κατείχαν το 41,7% της αγοράς, προτού αυτό μειωθεί στο 35,3% το 2024.
Η τρίτη δημοφιλέστερη επιλογή ‒βάσει της AXSMarine‒ για θαλάσσιες μεταφορές οπτάνθρακα ήταν τα OverPanamax πλοία, μεταφορικής ικανότητας από 85.000 έως και 100.000 dwt. Τα εν λόγω πλοία μετέφεραν 30,8 εκατ. μετρικούς τόνους του ορυκτού τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025, όγκος που αντιστοιχεί στο 16% της αγοράς και σηματοδοτεί ετήσια άνοδο κατά 2,2%.
Επίσης ισχυρά πλήγματα υπέστησαν τα Supramaxes και τα Panamaxes, με ετήσια πτώση του μεριδίου τους στην αγορά, για το πρώτο οκτάμηνο του 2025, κατά 40 και 26,7% αντιστοίχως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Capital Link διοργανώνει το 17th Annual Shipping & Marine Services Forum την Τρίτη, 16, Σεπτεμβρίου, 2025, στο BMA House, στο Λονδίνο. Το Συνέδριο…
Με αφορμή το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, η ναυλομεσιτική Xclusiv προχωρά σε μια επισκόπηση της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων, εστιάζοντας στις αντίρροπες τάσεις…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και η οικογένεια του Προέδρου Πάνου Λασκαρίδη, ανακοίνωσαν τη νέα μεγάλη δωρεά στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Ειδικότερα, πρόκειται για την…
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιό της στην Τσεχία, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που θα κατασκευαστεί στην…
Στην Ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», στο λιμάνι της Κυλλήνης, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.…
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).…
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.…
Η Συρία προχώρησε σε εξαγωγές αργού πετρελαίου για πρώτη φορά ύστερα από 14 συνεχόμενα έτη αδράνειας στην αγορά. Σύμφωνα με δεδομένα του πρακτορείου Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ