
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών εξελίξεων, που μεταβάλλουν συνεχώς το status quo του διεθνούς εμπορίου πετρελαίου, πρόσφατη έκθεση της BIMCO σκιαγραφεί την επόμενη ημέρα της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με την έκθεση, που επικαλείται προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), η παγκόσμια αγορά πετρελαίου θα καταγράψει πλεόνασμα κατά μέσο όρο 2,3 εκατ. βαρελιών ημερησίως (mbpd) το β΄ εξάμηνο του 2025 και 3 mbpd κατά τη διάρκεια του 2026. Οι εν λόγω εκτιμήσεις «φωτογραφίζουν» την πρόσφατη απόφαση του OPEC+ να άρει τις περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου του.
Κατά συνέπεια, η υπηρεσία EIA του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ «βλέπει» πτώση στην τιμή του Brent τόσο το β΄ εξάμηνο του 2025 ($63/βαρέλι) όσο και το 2026 ($51/βαρέλι). Η καθίζηση των τιμών αναμένεται να στηρίξει τη ζήτηση πετρελαίου και να ενθαρρύνει τη δημιουργία στρατηγικών αποθεμάτων, ασκώντας ανοδικές πιέσεις στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Παράλληλα, πολλά θα εξαρτηθούν από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Εάν οι προσπάθειες Μόσχας-Κιέβου για ειρήνη καρποφορήσουν, η Ρωσία θα μπορούσε να επανέλθει στον «χάρτη» των δεξαμενόπλοιων. Όπως και η επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα, έτσι και η επιστροφή της Ρωσίας θα οδηγήσει σε μείωση των αποστάσεων πλεύσης και κατ’ επέκταση σε επιβράδυνση της ζήτησης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Crude tankers
Η BIMCO προβλέπει ισορροπημένη ανάπτυξη της αγοράς των crude tankers τόσο το 2025 όσο και το 2026, καθώς ο συνδυασμός υψηλής προσφοράς πετρελαίου και πτώσης των τιμών αναμένεται να τονώσει τη ζήτηση. Στο μέτωπο της προσφοράς πλοίων αναμένεται αύξηση της χωρητικότητας κατά 0,5% το 2025 και κατά 1,5% το 2026.
Κατ’ επέκταση, οι ναύλοι των crude tankers ενδέχεται να εμφανίσουν σημάδια βελτίωσης από το β΄ εξάμηνο του 2025.
Product tankers
Η αγορά των product tankers αναμένεται να αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026. Το γεγονός αυτό οφείλεται εν μέρει στη μείωση των μέσων αποστάσεων πλεύσης, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία επιστρέφουν στη Διώρυγα του Σουέζ.
Την ίδια στιγμή, η επέκταση του στόλου επιταχύνεται, με την προσφορά πλοίων να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και κατά 6,5% το 2026, λόγω του υψηλού αριθμού παραδόσεων νεότευκτων. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι των product tankers θα εξακολουθούν να υπολείπονται των επιπέδων του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επίσκεψη της Α.Ε. του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, κ. Τζου-σογκ Λιμ (Juseong Lim), στα Ναυπηγεία του Ομίλου ΟΝΕΧ στην Ελευσίνα,…
Στη σύλληψη του 34χρονου πλοιάρχου, υπηκόου Τουρκίας, φορτηγού πλοίου σημαίας Barbados, προχώρησαν χθες στελέχη του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου. Ο πλοίαρχος κατηγορείται για παράβαση του…
«Η Σύμη τίμησε χθες έναν γλυκό και ευγενικό άνθρωπο, που συνδέθηκε με τον τόπο και τη νησιωτικότητα. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός τίμησε το νησί του…
Η τεχνολογία των κινητών μονάδων αποθήκευσης ενέργειας σε μορφή κοντέινερ, γνωστών ως ZESpacks, αποτελεί ένα από τα πιο καινοτόμα βήματα για τη μετάβαση της…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, αφού συνομίλησε με τον Σι Τζινπίνγκ της Κίνας και τον Ναρέντρα Μόντι της Ινδίας, δήλωσε τη ότι για να…
Σε αναζήτηση στέρεου εδάφους βρίσκεται (ακόμη) η εγχώρια αγορά καυσίμων της Ρωσίας, με τη Μόσχα να προχωρά σε παράταση της προσωρινής παύσης των εξαγωγών…
Σε 8,6% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας το Β΄ τρίμηνο 2025 σύμφωνα με την Έρευνα Εργατικού Δυναμικού που ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλία αντιμετωπίζει μια ανησυχητική αύξηση περιστατικών πυρκαγιάς σε πλοία μεταφοράς οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων, με τα στατιστικά να καταγράφουν ιστορικά υψηλά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ