
Η Βενεζουέλα κατήγγειλε με επιστολή της στον ΟΗΕ τις «πιο πρόσφατες και επικίνδυνες εξελίξεις» στην πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών, κάνοντας λόγο για «συνεχιζόμενη παρενόχληση» και «πρωτοφανές επίπεδο εχθρότητας» μετά την ανάπτυξη αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων στην Καραϊβική.
Στην επιστολή που επιδόθηκε στον Γενικό Γραμματέα Αντόνιο Γκουτέρες, το Καράκας υποστηρίζει ότι «η παρουσία αντιτορπιλικών και πυραυλοφόρου καταδρομικού, καθώς και η ανάπτυξη υποβρυχίου με πυρηνική δυνατότητα, έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία».
Κατά την κυβέρνηση Μαδούρο, οι αμερικανικές επιχειρήσεις «συνιστούν κατάφωρη παραβίαση του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών», καθώς αντίκεινται στο άρθρο 2 για την ισότιμη κυριαρχία των κρατών, την ειρηνική επίλυση διαφορών, την απαγόρευση χρήσης βίας και την αρχή της μη επέμβασης. «Αγνοούν επίσης απροκάλυπτα τη διακήρυξη της Κοινότητας Κρατών Λατινικής Αμερικής και Καραϊβικής (CELAC), η οποία το 2014 κήρυξε την περιοχή μας ζώνη ειρήνης», προστίθεται στην επιστολή.
«Δεν υπάρχει καμιά πιθανότητα να μπορέσουν να μπουν στη Βενεζουέλα», διαβεβαίωσε ο κ. Μαδούρο, τονίζοντας ότι η χώρα του είναι έτοιμη να υπερασπιστεί «την ειρήνη, την εθνική κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητά της».
«Ούτε με κυρώσεις, ούτε με αποκλεισμό, ούτε με ψυχολογικό πόλεμο, ούτε με πολιορκία. Δεν τα κατάφεραν και δεν θα τα καταφέρουν», επέμεινε, απευθυνόμενος σε στρατιωτικούς.
Αντιδρώντας στην ανάπτυξη ναυτικής δύναμης των ΗΠΑ σε διεθνή ύδατα, το Καράκας ανακοίνωσε πως αναπτύσσει το πολεμικό ναυτικό και drones επιτήρησης στα δικά του χωρικά ύδατα.
Η Ουάσιγκτον κατηγορεί τον κ. Μαδούρο πως είναι «επικεφαλής» συμμορίας που διακινεί ναρκωτικά, του Cártel de los Soles. Πρόσφατα αύξησε στα 50 εκατομμύρια δολάρια το ποσό της αμοιβής που προσφέρει για πληροφορίες που θα διευκόλυναν τη σύλληψή του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ