
Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σημείωσαν επιδόσεις-ρεκόρ τον περασμένο μήνα σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις στην 117χρονη ιστορία του τον Ιούλιο, διακινώντας πάνω από 1 εκατ. TEUs, καθώς οι αποστολές εμπορευματοκιβωτίων επιταχύνθηκαν εν μέσω ανησυχιών για τις επικείμενες αυξήσεις των δασμών.
Τον Ιούλιο του 2025, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα της Δυτικής Ακτής ανήλθαν σε 543.728 TEUs, αντιστοιχώντας σε ετήσια άνοδο της τάξεως του 8%. Παράλληλα, αποτέλεσε τον υψηλότερο μηνιαίο όγκο εισαγωγών που έχει καταγραφεί ποτέ στο εν λόγω λιμάνι. Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές παρουσίασαν βελτίωση 6% από το 2024, φτάνοντας τα 121.507 TEUs.
Επτά μήνες μετά την έναρξη του 2025, το λιμάνι του Λος Άντζελες έχει συνολικά διαχειριστεί 5.975.649 TEUs, παρουσιάζοντας άνοδο 5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Στο ίδιο μήκος κύματος, το γειτονικό λιμάνι του Λονγκ Μπιτς σημείωσε ετήσια αύξηση 7% τον Ιούλιο, με τις διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων να ανέρχονται σε 944.232 TEUs. Μάλιστα, ο αριθμός αυτός αποτελεί την τρίτη καλύτερη επίδοση στα 114 χρόνια λειτουργίας του λιμένα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, τον Ιούλιο του 2025, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ εκτινάχθηκαν στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ, φτάνοντας τα 2.621.910 TEUs ‒ μόλις 555 εμπορευματοκιβώτια μακριά από το ιστορικό υψηλό που σημειώθηκε τον Μάιο του 2022.
Ο ρόλος της Κίνας σε αυτή την άνοδο είναι ιδιαίτερα σημαντικός, με τις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την ασιατική χώρα να σημειώνουν άλμα 44,4% από τον Ιούνιο και να φτάνουν τα 923.075 TEUs. Αυτή η απότομη αύξηση οδήγησε το μερίδιο της Κίνας στις συνολικές εισαγωγές των ΗΠΑ σε 35,2%, από 28,8% τον Ιούνιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ