
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής.
Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, μέσω της Υπηρεσίας Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC), εξήγγειλε την επιβολή κυρώσεων σε Έλληνα ναυτιλιακό επιχειρηματία, ένεκα της σύνδεσης του με τον «σκιώδη στόλο» του Ιράν. Σύμφωνα μάλιστα με την επίσημη ανακοίνωση των ΗΠΑ, ο Έλληνας επιχειρηματίας διαχειριζόταν ένα εκτεταμένο δίκτυο εταιρειών, μια εκ των οποίων με έδρα το Μαρούσι, αλλά και πλοίων, μέσω των οποίων διευκόλυνε παράνομα τη μεταφορά και πώληση ιρανικού πετρελαίου.
«Η επιβολή κυρώσεων κατά του Έλληνα επιχειρηματία και του δικτύου του υποβαθμίζει την ικανότητα της Τεχεράνης να χρηματοδοτεί τα προηγμένα εξοπλιστικά της προγράμματα, τις τρομοκρατικές ομάδες και να απειλεί την ασφάλεια μας, καθώς και των συμμάχων μας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Οικονομικών Scott Bessent.
Επιπλέον, πρόσθετες κυρώσεις επιβλήθηκαν και σε άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, με έδρα τα ΗΑΕ, τις Νήσους Μάρσαλ, τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και το Χονγκ Κονγκ, οι οποίες συνολικά έχουν μεταφέρει εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού πετρελαίου, κυρίως στην Κίνα.
Οι κυρώσεις εφαρμόζονται στο πλαίσιο του εκτελεστικού διατάγματος 13902, το οποίο στοχεύει την αγορά πετρελαίου του Ιράν, και αποτελούν μέρος της εκστρατείας μέγιστης οικονομικής πίεσης των ΗΠΑ.
Ως αποτέλεσμα αυτών των κυρώσεων, όλα τα περιουσιακά στοιχεία και συμφέροντα που ανήκουν στα κατονομαζόμενα πρόσωπα στις Ηνωμένες δεσμεύονται και πρέπει να αναφέρονται στην OFAC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά πλοίων…
Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle – AiP) από τον Lloyd’s Register για δύο νέες διατάξεις…
Καθώς η ΕΕ και ο ΙΜΟ ενισχύουν τους κανονισμούς για τις εκπομπές, οι παραδοσιακές επιλογές καυσίμων δείχνουν να εξαντλούν τα όριά τους. Το ζήτημα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ