
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής.
Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, μέσω της Υπηρεσίας Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC), εξήγγειλε την επιβολή κυρώσεων σε Έλληνα ναυτιλιακό επιχειρηματία, ένεκα της σύνδεσης του με τον «σκιώδη στόλο» του Ιράν. Σύμφωνα μάλιστα με την επίσημη ανακοίνωση των ΗΠΑ, ο Έλληνας επιχειρηματίας διαχειριζόταν ένα εκτεταμένο δίκτυο εταιρειών, μια εκ των οποίων με έδρα το Μαρούσι, αλλά και πλοίων, μέσω των οποίων διευκόλυνε παράνομα τη μεταφορά και πώληση ιρανικού πετρελαίου.
«Η επιβολή κυρώσεων κατά του Έλληνα επιχειρηματία και του δικτύου του υποβαθμίζει την ικανότητα της Τεχεράνης να χρηματοδοτεί τα προηγμένα εξοπλιστικά της προγράμματα, τις τρομοκρατικές ομάδες και να απειλεί την ασφάλεια μας, καθώς και των συμμάχων μας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Οικονομικών Scott Bessent.
Επιπλέον, πρόσθετες κυρώσεις επιβλήθηκαν και σε άλλες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, με έδρα τα ΗΑΕ, τις Νήσους Μάρσαλ, τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και το Χονγκ Κονγκ, οι οποίες συνολικά έχουν μεταφέρει εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού πετρελαίου, κυρίως στην Κίνα.
Οι κυρώσεις εφαρμόζονται στο πλαίσιο του εκτελεστικού διατάγματος 13902, το οποίο στοχεύει την αγορά πετρελαίου του Ιράν, και αποτελούν μέρος της εκστρατείας μέγιστης οικονομικής πίεσης των ΗΠΑ.
Ως αποτέλεσμα αυτών των κυρώσεων, όλα τα περιουσιακά στοιχεία και συμφέροντα που ανήκουν στα κατονομαζόμενα πρόσωπα στις Ηνωμένες δεσμεύονται και πρέπει να αναφέρονται στην OFAC.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ