
To cocoa grinding στην Ακτή Ελεφαντοστού, δηλαδή η επεξεργασία των κόκκων κακάο για τη μετατροπή τους σε σοκολάτα, κατέγραψε πτώση κατά 31,2% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο και διαμορφώθηκε στους 39.000 μετρικούς τόνους, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο επικαλείται στοιχεία που δημοσίευσε στις 18 Αυγούστου η ένωση εξαγωγέων GEPEX.
Μάλιστα, από τον Οκτώβριο του 2024 έως και τα τέλη Ιουλίου του 2025, που σηματοδοτεί τη λήξη της σεζόν, το cocoa grinding ανήλθε σε 515.000 τόνους, σημειώνοντας πτώση 4% σε σχέση με την ίδια περίοδο της προηγούμενης σεζόν.
Σύμφωνα με το Reuters, το γεγονός αυτό οφείλεται στην κακή ποιότητα του παραγόμενου κακάο, που έχει οδηγήσει την επεξεργασία αυτού σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Μεταξύ 1ης Απριλίου και 17ης Αυγούστου, οι παραλαβές κακάο στους δύο κύριους λιμένες της Ακτής Ελεφαντοστού, το Αμπιτζάν και το Σαν Πέδρο, ανήλθαν μόλις σε 350.000 τόνους, παρουσιάζοντας σημαντική πτώση 30%.
«Περιμένουμε τον Οκτώβριο για να προμηθευτούμε καλής ποιότητας κακάο, ώστε να αναπληρώσουμε τα αποθέματά μας και να επιστρέψουμε στα συνηθισμένα επίπεδα άλεσης για την περίοδο, δηλαδή λίγο πάνω από 58.000 τόνους τον μήνα», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής μιας εταιρείας άλεσης με έδρα το Αμπιτζάν.
Τα στοιχεία της GEPEX καλύπτουν έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας κακάο, συμπεριλαμβανομένων των Barry Callebaut, Olam και Cargill Inc.
Η Ακτή Ελεφαντοστού διαθέτει συνολική ικανότητα επεξεργασίας κακάο 750.000 τόνων, ενώ ταυτόχρονα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός κακάο στον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανακοινώθηκε επίσημα η συμμετοχή της αμερικανικής CHEVRON από κοινού με την HELLENiQ Energy, στο διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων…
Μετά από μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια Επιστημονικών Φορέων και Αυτοδιοίκησης, η υποψηφιότητα για την ένταξη της Νισύρου στο Δίκτυο των Παγκοσμίων Γεωπάρκων της UNESCO…
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες…
Στις 31 Αυγούστου, η κυβέρνηση της Νορβηγίας ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αμυντική επένδυση που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, με τη σύμβαση ύψους $13,5 δισ. για…
Οι ΗΠΑ διεξάγουν μια «εμπορική επίθεση» κατά πάντων, με δασμούς και άλλες κυρώσεις, ακόμα και εναντίον συμμάχων τους, όπως η Ινδία, που είναι μέλος…
Η αμμωνία αποκτά ακόμα πιο ισχυρή θέση ως καύσιμο-λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με την παρουσίαση μιας νέας ναυτικής μηχανής από την Japan…
Η Αιθιοπία πρόκειται να εγκαινιάσει επισήμως σήμερα το Μεγάλο Φράγμα της Αναγέννησης (Grand Ethiopian Renaissance Dam − GERD) στον Νείλο, πηγή εντάσεων με την…
Μια πλατφόρμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας από τη Noria Energy πρόκειται να καλύψει τις τοπικές υδάτινες εγκαταστάσεις στο Κολοράντο. Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ